Podepsáním pětileté smlouvy na dodávku kompletních motorových systémů se oficiálně potvrdilo pokračování několik desetiletí trvajícího vztahu výrobce autobusů BOVA s DAF Trucks. Smlouva stanoví, že
Podepsáním pětileté smlouvy na dodávku kompletních motorových systémů se oficiálně potvrdilo pokračování několik desetiletí trvajícího vztahu výrobce autobusů BOVA s DAF Trucks. Smlouva stanoví, že
Podepsáním pětileté smlouvy na dodávku kompletních motorových systémů se oficiálně potvrdilo pokračování několik desetiletí trvajícího vztahu výrobce autobusů BOVA s DAF Trucks. Smlouva stanoví, že DAF dodá v příštích pěti letech celkem asi 4.000 motorových systémů pro použití v oblíbené sérii BOVA Futura i ve zvláště přepychovém typu BOVA Magiq (Magiq1.jpg, 78kB; Magiq2.jpg, 82kB), který byl uveden na trh v loňském roce.
Dohoda mezi BOVA a DAF Trucks výslovně používá výraz motorové systémy namísto pouhého motory. Moderní motory Euro 3, kterých se smlouva týká, vyhovují nejnovějším emisním normám, a to nejen díky plně elektronickému řídicímu systému, ale i faktu, že je elektronický systém spojuje například s převodovkou a jinými důležitými součástmi a funkcemi vozidla. Počínaje 1. červencem bude DAF dodávat BOVA kompletní systémy, zahrnující motor, převodovku a spojku, ale také chladicí systém, výfuk a všechna potrubí, hadice a spoje, které k nim patří.
Vývoji motorových systémů požadovaných BOVA bylo v DAF přiděleno oficiální číslo projektu, podobně jako při vývoji nových nákladních vozidel. Specifikace pomáhal sestavit výrobce autobusů z Valkenswaardu, přičemž BOVA přispěla svými vlastními znalostmi z oboru, spolu s DAF Components, divizí DAF Trucks N.V., která je vůči třetím stranám zodpovědná za marketing a prodej komponentů, jako jsou motory, nápravy a kabiny. První fáze projektu začala v roce 1996, kdy byl vyvinut tehdejší motor Euro 2 pro použití v zájezdovém autobusu BOVA Magiq, uvedeném na trh v loňském roce. Jak již bylo zmíněno, vyhlášení emisních norem Euro 3 bylo podnětem k vývoji kompletního motorového systému a DAF Components se stal systémovým dodavatelem a vzal na sebe též funkci logistickou.
Smlouva zahrnuje dodávku průměrně 800 motorových systémů ročně, z toho převážná část budou motory XE s obsahem 12,6 litru, které bude BOVA používat pro různé výkony (250, 280 a 315kW). Rozhodnutí BOVA, spolupracovat s DAF bylo ovlivněno především dlouhodobou osvědčenou spoluprací, kterou spolu udržovaly obě společnosti a která dává BOVA důvěru, že získá moderní, spolehlivou a výkonnou techniku. Jelikož dodávky budou zahrnovat i řadu dalších komponentů, nejenom motorů, bude servis autobusů poskytovaný dealery DAF o to snadnější a poprodejní postup se tím bude plnit lépe, též díky mezinárodnímu systému pomoci DAF ITS, který může zaručit servis i pro širší rozsah dílů.
DAF Components v současné době jedná o dodávkách kompletních motorových systémů, podobných těm, které budou brzy vyráběny pro BOVA také s ostatními výrobci.
Dohoda mezi BOVA a DAF Trucks výslovně používá výraz motorové systémy namísto pouhého motory. Moderní motory Euro 3, kterých se smlouva týká, vyhovují nejnovějším emisním normám, a to nejen díky plně elektronickému řídicímu systému, ale i faktu, že je elektronický systém spojuje například s převodovkou a jinými důležitými součástmi a funkcemi vozidla. Počínaje 1. červencem bude DAF dodávat BOVA kompletní systémy, zahrnující motor, převodovku a spojku, ale také chladicí systém, výfuk a všechna potrubí, hadice a spoje, které k nim patří.
Vývoji motorových systémů požadovaných BOVA bylo v DAF přiděleno oficiální číslo projektu, podobně jako při vývoji nových nákladních vozidel. Specifikace pomáhal sestavit výrobce autobusů z Valkenswaardu, přičemž BOVA přispěla svými vlastními znalostmi z oboru, spolu s DAF Components, divizí DAF Trucks N.V., která je vůči třetím stranám zodpovědná za marketing a prodej komponentů, jako jsou motory, nápravy a kabiny. První fáze projektu začala v roce 1996, kdy byl vyvinut tehdejší motor Euro 2 pro použití v zájezdovém autobusu BOVA Magiq, uvedeném na trh v loňském roce. Jak již bylo zmíněno, vyhlášení emisních norem Euro 3 bylo podnětem k vývoji kompletního motorového systému a DAF Components se stal systémovým dodavatelem a vzal na sebe též funkci logistickou.
Smlouva zahrnuje dodávku průměrně 800 motorových systémů ročně, z toho převážná část budou motory XE s obsahem 12,6 litru, které bude BOVA používat pro různé výkony (250, 280 a 315kW). Rozhodnutí BOVA, spolupracovat s DAF bylo ovlivněno především dlouhodobou osvědčenou spoluprací, kterou spolu udržovaly obě společnosti a která dává BOVA důvěru, že získá moderní, spolehlivou a výkonnou techniku. Jelikož dodávky budou zahrnovat i řadu dalších komponentů, nejenom motorů, bude servis autobusů poskytovaný dealery DAF o to snadnější a poprodejní postup se tím bude plnit lépe, též díky mezinárodnímu systému pomoci DAF ITS, který může zaručit servis i pro širší rozsah dílů.
DAF Components v současné době jedná o dodávkách kompletních motorových systémů, podobných těm, které budou brzy vyráběny pro BOVA také s ostatními výrobci.