Na svém dnešním zasedání vláda schválila na návrh ministra financí novelu zákona o silniční dani, která zvýhodňuje auta s nižšími emisemi a alternativním pohonem.
Na svém dnešním zasedání vláda schválila na návrh ministra financí novelu zákona o silniční dani, která zvýhodňuje auta s nižšími emisemi a alternativním pohonem.
Jde o naplnění dalšího z bodů Národního programu snižování emisí ČR, který vláda přijala v červnu letošního roku.
Vláda dnes poslala důležitý vzkaz podnikatelům, kterým říká: Dejte přednost vozům, šetrnějším k ovzduší a ke klimatu, ušetříte nejen na pohonných hmotách, ale i na dani. Na svém dnešním zasedání totiž schválila na návrh ministra financí novelu zákona o silniční dani, která zvýhodňuje auta s nižšími emisemi a alternativním pohonem. „Je to silný ekonomický impuls k postupné obměně vozového parku za novější automobily s nižšími emisemi a alternativním pohonem. Pomůže to také snižovat prachové emise v českém ovzduší i emise skleníkového CO2,“ přivítal rozhodnutí vlády ministr životního prostředí Martin Bursík.
Dosud zákon od povinnosti platit silniční daň osvobozoval pouze elektromobily. Podle dnes schváleného návrhu se toto zvýhodnění rozšiřuje také na vozidla na hybridní pohon, auta na LPG, zemní plyn (CNG) a vysokoprocentní směsi biopaliv (tzv. flexi-fuel vozidla, používající například palivo E85 – směs 85 % bioetanolu a 15 % benzinu). „Věřím, že to bude silná motivace pro mnohem vyšší využívání nových technologií a alternativních pohonů v dopravě. To znamená snížení spotřeby ropných paliv, snížení emisí CO2, ale také pevných částic,“ komentuje schválený materiál náměstek ministra životního prostředí pro ochranu klimatu a ovzduší Aleš Kuták.
Nižší daň budou platit rovněž majitelé nových vozů – ty totiž splňují přísnější emisní normy. První tři roky provozu budou za své auto platit o 48 % nižší sazbu, další tři roky bude sleva 40%. Naopak majitelé automobilů, starších než 18 let (uvedených do provozu před rokem 1990) budou platit o 25 % více. „Stáří vozového parku v ČR je v porovnání s Evropou neuvěřitelně vysoké, což se projevuje jak v kvalitě ovzduší, tak na bezpečnosti silničního provozu,“ říká náměstek Kuták.
Ministerstvo životního prostředí, tisková zpráva Praha, 9. ledna 2008
Vláda dnes poslala důležitý vzkaz podnikatelům, kterým říká: Dejte přednost vozům, šetrnějším k ovzduší a ke klimatu, ušetříte nejen na pohonných hmotách, ale i na dani. Na svém dnešním zasedání totiž schválila na návrh ministra financí novelu zákona o silniční dani, která zvýhodňuje auta s nižšími emisemi a alternativním pohonem. „Je to silný ekonomický impuls k postupné obměně vozového parku za novější automobily s nižšími emisemi a alternativním pohonem. Pomůže to také snižovat prachové emise v českém ovzduší i emise skleníkového CO2,“ přivítal rozhodnutí vlády ministr životního prostředí Martin Bursík.
Dosud zákon od povinnosti platit silniční daň osvobozoval pouze elektromobily. Podle dnes schváleného návrhu se toto zvýhodnění rozšiřuje také na vozidla na hybridní pohon, auta na LPG, zemní plyn (CNG) a vysokoprocentní směsi biopaliv (tzv. flexi-fuel vozidla, používající například palivo E85 – směs 85 % bioetanolu a 15 % benzinu). „Věřím, že to bude silná motivace pro mnohem vyšší využívání nových technologií a alternativních pohonů v dopravě. To znamená snížení spotřeby ropných paliv, snížení emisí CO2, ale také pevných částic,“ komentuje schválený materiál náměstek ministra životního prostředí pro ochranu klimatu a ovzduší Aleš Kuták.
Nižší daň budou platit rovněž majitelé nových vozů – ty totiž splňují přísnější emisní normy. První tři roky provozu budou za své auto platit o 48 % nižší sazbu, další tři roky bude sleva 40%. Naopak majitelé automobilů, starších než 18 let (uvedených do provozu před rokem 1990) budou platit o 25 % více. „Stáří vozového parku v ČR je v porovnání s Evropou neuvěřitelně vysoké, což se projevuje jak v kvalitě ovzduší, tak na bezpečnosti silničního provozu,“ říká náměstek Kuták.
Ministerstvo životního prostředí, tisková zpráva Praha, 9. ledna 2008