Dopravní společnost Rhein-Neckar-Verkehr GmbH z Mannheimu může získat až 75 plně elektrických kloubových autobusů Mercedes-Benz eCitaro G s palivovým článkem pro prodloužení dojezdu. RNV také převzala první novou tramvaj od Škoda Group.
Dopravní společnost Rhein-Neckar-Verkehr GmbH z Mannheimu může získat až 75 plně elektrických kloubových autobusů Mercedes-Benz eCitaro G s palivovým článkem pro prodloužení dojezdu. RNV také převzala první novou tramvaj od Škoda Group.
RNV patřila na jaře 2019 mezi první zákazníky, která uvedla do provozu elektrická Citara. Dnes je v Mannheimu, Heidelbergu a Ludwigshafenu v provozu 36 plně elektrických autobusů eCitaro. Dvanáctimetrové autobusy ujedou se 441 kWh baterií až 230 km.
40 kloubových eCitaro G Range Extender (REX) s palivovými články pro prodloužení dojezdu dodá Daimler Buses v letech 2023 a 2024. Dalších 35 stejných vozidel může být objednáno do roku 2027. Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) plánuje do roku 2032 převést celý svůj vozový park na lokálně bezemisní pohony.
Kloubové autobusy eCitaro G budou vybaveny šesti sadami s nejnovější generací lithium-iontových baterií (MMC3). Jejich kapacita je 392 kWh. Doplní je palivové články, které přemění vodík ze šesti nádrží (30 kg) na elektřinu. Výsledkem bude dojezd více než 300 km.
Autobusy budou nabíjeny a doplňovány vodíkem v novém depu v Heidelbergu, jehož výstavba začala. Mimo vozovnu bude veřejnosti k dispozici čerpací vodíková stanice. S nabíjecími CCS zásuvkami vlevo a vpravo nad přední nápravou jsou autobusy velmi flexibilní pokud jde o jejich umístění v depu. Vodík se plní vpravo nad druhou nápravou ve směru jízdy.
Poháněna je střední i zadní náprava kloubových autobusů. Elektromotory u nábojů kol produkují 141 kW na kolo a dosahují točivý moment 494 Nm. Výsledkem je točivý moment 11 000 Nm na kolo díky pevnému převodovému poměru.
Martin in der Beek, technický ředitel RNV, uvedl „S kloubovými autobusy Mercedes-Benz s palivovými články jako prodlužovači dojezdu vstupuje elektrifikace naší autobusové dopravy do nové fáze.“ Dopravní podnik si dal za cíl do roku 2032 převést celý svůj vozový park na lokální bezemisní pohon.
Autobusy budou v interiéru vybavené oranžovými madly, podlahou ve vzhledu dřeva, sedala Mercedes-Benz City Star Eco budou v modro-šedo-oranžové látce. Samozřejmostí jsou prostory pro invalidní vozíky a kočárky, USB nabíječky a TFL informační obrazovky. Jízdní kola lze uzamknout pomocí upevňovacího popruhu.
Řidiči v plně uzavřené prosklené kabině budou mít k dispozici bezpečnostní vybavení. Mimo jiné k ochraně účastníků silničního provozu aktivní brzdový asistent Preventive Brake Assist a asistent odbočování Sideguard Assist. Novinkou budou boční obrysová světla s funkcí blikání spojená s ukazatelem směru.
Dopravní podnik RNV je také důležitým zákazníkem Škody Transportation, pro trojměstí Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg v rámci Rýn-Nectar-Tram (RNT) objednal 80 tramvají. V úterý 18. října dorazil do depa Ludwigsafen první vůz.
"Škoda v posledních dnech a týdnech velmi intenzivně pracovala na dokončení prvních vozů", uvedl Martin in der Beek, technický ředitel RNV. „Jsme velmi rádi, že je první vozidlo v našem regionu. Společně se Škodou nás čeká ale ještě hodně práce, než budou moci cestující poprvé cestovat s RNT.“ V příštích měsících bude třeba ujet tisíce testovacích kilometrů, provést funkční testy, vyzkoušet postupy a vyškolit personál. Všechna tři města pro plnění klimatických cílů očekávají co nejdříve dodávky dalších vozidel. Do roku 2030 mají dosáhnout zdvojnásobení počtu cestujících ve veřejné dopravě.