Vysoce výkonné palivové články Ballard pro veřejnou dopravu na summitu UITP 2023
Výkonný modul palivových článků FCmove™-HD+ společnosti Ballard, který přeměňuje vodík na elektřinu pro pohon hnacího ústrojí vozidla, je funkčním jádrem autobusu Solaris Urbino 18. Více než 50 kg vodíku je uloženo v osmi nádržích na střeše a 100kW palivový článek umožňuje prodloužený celkový dojezd 350 km i při náročných trasách a podmínkách – průměrná doba doplňování paliva je 10–20 minut.

Ballard Power Systems představí v Barceloně svou nejnovější generaci vodíkových palivových článků FCmove pro autobusy a nákladní vozidla.

Reklama

Ballard Power Systems představí v Barceloně svou nejnovější generaci vodíkových palivových článků FCmove pro autobusy a nákladní vozidla.

Ballard dodává energii z palivových článků pro více než 1 400 autobusů ve více než 70 městech po celém světě včetně Evropy a připravuje nové vodíkové železniční projekty v Evropě, Severní Americe a Číně – díky tomu je největším dodavatelem palivových článků s více než 150 miliony kilometrů ověřených zkušeností z různých aplikací a klimatických podmínek. Dnes je technologií Ballard poháněno více než 3 600 autobusů a nákladních vozidel. K pohonu vozidel pro veřejnou dopravu je určena řada produktů FCmove s výkonem od 45kW do 120kW.

Svou nejnovější generaci modulů vodíkových palivových článků FCmove pro veřejnou dopravu s nulovými emisemi se chystá předvést na UITP Global Transport Summit v Barceloně od 4. do 7. června 2023. Nové 70kW FCmove HD a 100kW FCmove-HD+ pro umístění na střeše a v motorovém prostoru jsou určeny pro specifické požadavky pro dálkové autobusy. V Severní Americe na začátku května poprvé Ballard představil nejpokročilejší modul 120kW FCmove-XD.

Podle výrobce jsou nové moduly o 40 % kompaktnější, o více než 30 % lehčí a s polovičním počtem komponentů oproti předchozí generaci.

Ballard Power System vidí velký pokrok průmyslu při vývoji a řešení pro elektrické pohony. "V příštích 2 - 3 letech bude dostupných více platforem vozů na palivové články a výrobci budou připraveni řešit výzvy dekarbonizace a splnit regulační lhůty pro užitkové vozy Zero Emission. Je ale potřeba zajistit výrobu cenově dostupného nízkouhlíkového vodíku a podpořit distribuční infrastrukturu. Je čas zrychlit a vybudovat hustou síť tankovacích stanic podél silničních koriodorů."

 


Vysoce výkonné palivové články Ballard pro veřejnou dopravu na summitu UITP 2023
Palivové články Ballard FCmove. Foto Ballard