Během roku Volvo Group zajistila solidní ziskovost, dobrou návratnost akcionářům a urychlila transformaci v dalším náročném roce s geopolitickými nepokoji, omezeními dodavatelského řetězce a vysokým inflačním tlakem.
Během roku Volvo Group zajistila solidní ziskovost, dobrou návratnost akcionářům a urychlila transformaci v dalším náročném roce s geopolitickými nepokoji, omezeními dodavatelského řetězce a vysokým inflačním tlakem.
„Máme silné základy, pokud jde o naši finanční pozici, vztahy se zákazníky, průmyslový průřez, technologii, produkty a služby a – co je nejdůležitější – lidi. Tyto vlastnosti a schopnosti budou stejně důležité, jak budeme postupovat kupředu, spolupracovat s našimi zákazníky a partnery – utvářet svět, ve kterém chceme žít,“ říká Martin Lundstedt, prezident a CEO Volvo Group.
V roce 2022 se čisté tržby skupiny Volvo zvýšily o více než 100 miliard SEK na 473,5 miliardy SEK a upravený provozní příjem vzrostl na 50,5 miliardy SEK (41,0), s upravenou provozní marží 10,7 % (11,0). Rentabilita kapitálu použitého v průmyslových provozech se zvýšila na 27,4 % (25,3).
Bylo také splněno několik transformačních milníků k dekarbonizaci dopravního systému. Tento přechod je nejen zásadní pro udržitelnou budoucnost, ale také naplňuje závazky našich zákazníků snížit jejich emise CO2 a podporuje růst skupiny Volvo.
Skupina má zkušenosti s elektrifikací městských autobusů více než 10 let, počínaje hybridním elektrickým řešením. Na straně nákladních vozů Volvo Trucks, Renault Trucks a Mack Trucks zahájily sériovou výrobu nákladní vozidla pro důležité segmenty, jako jsou městské odpady a recyklace v roce 2020. Skupina pokračovala v postupném zavádění regionálních nákladní vozů (tahačů) Volvo v Severní Americe v roce 2021 a později kamionů pro regionální přepravu a stavby v Evropě v roce 2022. Hodlá nabídnout pro všechny segmenty relevantní nákladní vozidla v kombinaci bateriovo elektrické (BEV) a s palivovými články (FCEV).
V červnu 2022 společnost Volvo Buses uvedla na trh výkonnou platformu Volvo 9000 pro úsporu paliva pro svou prémiovou řadu autobusů a jako podvozky B13R. S výkonem až 500 koní a úsporou paliva až 9 % představuje skutečnou úsporu nákladů. Jádrem nové autobusové platformy je nová Euro 6 verze osvědčeného 13litrového motoru Volvo. Se dvěma nebo třemi nápravami o výkonu od 380 do 500 hp jsou dostupné na různých trzích. Certifikovány jsou také verze 460 a 500 na bionaftu.