Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
© BUSportál

Z prvního dne jednání valné hromady ADSSS spolu se zástupci MD ČR, KÚ Středočeského kraje, ROPID, Magistrátu Hl.m. Prahy a dalších.
Z prvního dne jednání valné hromady ADSSS spolu se zástupci MD ČR, KÚ Středočeského kraje, ROPID, Magistrátu Hl.m. Prahy a dalších.
Prezident ADSSS Daniel Adamka předznamenal hlavní téma jednání, a to soustavné zlepšování vztahů všech subjektů, zejména stabilizace a zlepšování vztahů s krajem. Zdůraznil úlohu kraje jako zdroje pracovní síly pro hlavní město a z toho vyplývající nutnou provázanost dopravní politiky kraje a Prahy. Zazněly informace o změnách v agendě jízdích řádů, kde se např. očekává lepší přístup k CIS, zákonné ošetření agendy busů na zavolání a možnost tvorby souhrnných JŘ. Zástupce MD ČR Michal Němec přiblížil změny v novém cenovém výměru (vyšel na konci listopadu). Změny označil za drobné, za významější pak zvýšení max. ceny v nižších kilometrových pásmech. Za uzavřenou je možno považovat diskusi k přepravě malých dětí - kočárek s dítětem je jako celek přepravován zdarma. Zdůraznil současnou variabilitu průkazů na slevy, ke kterým přibyla i S-karta. S tím souvisí nutná akualizace vzorů průkazů. V rámci cenového výměru nadále trvá snaha zjendodušit stávající dělení na jedinou kategorii "veřejná osobní doprava". Ujistil, že prostředky na kompenzace zákonem nařízených slev jsou k dispozici. Zde je nezbytné do budoucna změnit způsob kompenzací především tak, aby se kompenzace prováděla do výše skutečného jízdného, které je často nižší než zákonné "obyčejné".

Od minulé VH ADSSS navázala kontakt s novým náměstkem pro dopravu Milošem Peterou, kterého informovala, že krácení objemu prostředků pro dopravu bylo v kraji v posledních letech uplatňováno pouze v autobusové dopravě, zatímco železniční dopravy se úspory nedotkly. Nepoměr je i v prostředcích, které jdou do veřejné dopravy v ostatních krajích, kde narozdíl od poklesu ve Střč. kraji výdaje stagnovaly nebo i rostly. Vedoucí Odboru dopravy Střč. kraje Lukáš Kopřiva informoval o přípravě rozpočtu na rok 2013. Nadále zůstává žákovské jízdné zdarma, zde se ADSSS zasazuje o to, aby vykazování bylo opřeno o skutečné využívání jízdy, tedy proplácení oproti dokladům zpětně.

Na program přišla i zpráva o 170 mil Kč z ROP pro nákup nových autobusů. Objem peněz podle podaných žádostí je vyšší, proto se bude muset po vyhodnocení formalit najít způsob řešení. I kvůli nevyřešeným vztahům s krajem, nízkým příjmům a nevyjasněné budoucnosti dopravci v minulých letech nákupy nových vozidel utlumili.

Během prvního dne jednání se představila společnost TELMAX s nabídkou IT řešení ve veřejné dopravě a zástupci značky Yutong - ti přivezli do Berouna na ukázku linkový a městský autobus.

K oběma prezentacím se vrátíme samostatnými materiály.

Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
© BUSportál
Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
© BUSportál
Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
Michal Němec (MD ČR), Daniel Adamka (ADSSS) a František Neterda (ADSSS) © BUSportál
Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
Pavel Procházka (ROPID, Tomáš Kopřiva (KÚ Středočeský kraj),Daniel Adamka (ADSSS) a František Neterda (ADSSS) © BUSportál
Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
Neformální zakončení prezentace TELMAX © BUSportál
Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
Z prezentace značky Yutong © BUSportál
Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
Z prezentace značky Yutong © BUSportál
Výhled vývoje  veřejné dopravy ve Středočeském kraji je mírně optimistický
Z prezentace značky Yutong © BUSportál