Dvě sorky na Senném trhu nedaleko středu města © (-nama-)
Na fotografiích se objevují autobusy SOR v současné kombinaci modré, bílé a žluté a jeden CNG TEDOM v zeleno-žluté.
Na fotografiích se objevují autobusy SOR v současné kombinaci modré, bílé a žluté a jeden CNG TEDOM v zeleno-žluté.
Východoslovenská metropole Košice začala masivním způsobem v posledních dvou letech obnovovat autobusový vozidlový park, a to oproti zastaralému parku trolejbusů, které jsou v Košicích jakousi „popelkou“, navíc jsou dlouhodobě mimo provoz vzhledem k řadě rekonstrukcí městských komunikací. Významnější obnova autobusového parku začala vlastně již v roce 2007 nákupem devatenácti českých nízkopodlažních autobusů standardní délky s pohonem na stlačený zemní plyn dnes již zaniklé značky TEDOM. V letech 2009 až 2010 Košice k tomu pořídily 29 článkových „plynových“ autobusů Irisbus Citelis 18M, nejprve v zeleno-žlutém provedení, ve druhé sérii již v novém korporátním designu dopravce v kombinaci modré, bílé a žluté. V stejné době do města dorazily dva malé autobusy Iveco First FCLLI, které vyrábí firma Rošero-P ve Spišské Nové Vsi.
Opravdu masivní modernizace vozidlového parku nastává v roce 2013, kdy „Dopravný podnik mesta Košice“ pořizuje 61 standardních nízkopodlažních autobusů typu NB 12 a k tomu 56 článkových vozidel typu NB 18 od českého výrobce SOR Libchavy. Obě sady vozidel jsou dodány v dieselové verzi. K tomu v loňském roce přibylo ještě pět vozidel SOR EBN 10,5 s elektrickým pohonem, které byly dodány v rámci celého kontraktu na 127 vozů společnosti SOR. K tomu je ale ještě nutné připočíst pět polonízkopodlažních busů „low-entry“ typu SOR BN9,5, které jezdí na méně vytížených linkách. Kromě „sorek“ jezdí v Košicích ještě několik typů polských Solarisů, nicméně české autobusy hrají dnes v metropoli hlavní roli.
(-nama-)
Opravdu masivní modernizace vozidlového parku nastává v roce 2013, kdy „Dopravný podnik mesta Košice“ pořizuje 61 standardních nízkopodlažních autobusů typu NB 12 a k tomu 56 článkových vozidel typu NB 18 od českého výrobce SOR Libchavy. Obě sady vozidel jsou dodány v dieselové verzi. K tomu v loňském roce přibylo ještě pět vozidel SOR EBN 10,5 s elektrickým pohonem, které byly dodány v rámci celého kontraktu na 127 vozů společnosti SOR. K tomu je ale ještě nutné připočíst pět polonízkopodlažních busů „low-entry“ typu SOR BN9,5, které jezdí na méně vytížených linkách. Kromě „sorek“ jezdí v Košicích ještě několik typů polských Solarisů, nicméně české autobusy hrají dnes v metropoli hlavní roli.
(-nama-)
Autobusová zastávka v centru města © (-nama-)
SOR BN 9,5 pod trolejbusovými dráty, které prozatím osiřely © (-nama-)
Malokapacitní LE SOR BN 9,5 byl dodán v pětikusové sérii © (-nama-)
SOR je nejčastější značkou v Košicích © (-nama-)
Setkání článkového SORU NB 18 a krátkého LE BN 9,5 v centru města © (-nama-)
TEDOM C12 G na náhradní dopravě za tramvaje © (-nama-)