Vracíme se ještě na českobudějovické autobusové nádraží
Informační panel APEL.

fotografiemi z běžného provozu a článkem na e-architekt.cz.
Reklama
fotografiemi z běžného provozu a článkem na e-architekt.cz.
Za fotografie děkujeme Jakubu Matouškovi stejně jako za snímky Ze slavnostního otevření autobusového nádraží v Českých Budějovicích. Fotografie den před zahájením provozu pořídila redakce BUSportálu 28.3.2007 viz Od 1.dubna začne fungovat v běžném provozu originální autobusové nádraží.

Opravdu rozsáhlý a fundovaný materiál k budově jsme nalezli na http://www.e-architekt.cz/index.php?PId=2419&KatId=9 - část uvádíme:
Autobusem ze střechy obchodu
Od dubna tohoto roku se může jihočeská metropole České Budějovice pochlubit unikátním autobusovým nádražím. V čem spočívá jeho ojedinělost? Architektonické řešení jeho autoři umístili na střechu obchodního a společenského Mercury Centra. Zvolená myšlenka sice najde tuzemskou konkurenci v podobě autobusové nádraží v Brně na Zvonařce, tamější střecha však nabízí plochu pouze pro čekající autobusy.
Nový areál, jehož realizace byla započata v září 2005, má čtyři plná a dvě ustupující podlaží, z toho 2. PP, která slouží k parkování a jako technické prostory s přímou návazností na podchod a vlakové nádraží ČD. Další dvě NP jsou obchodními plochami. Autobusové nádraží je na střeše objektu v úrovni 3. NP, kde se nacházejí také dvě podlaží správní budovy ČSAD Jihotrans a technické prostory nového centra, které zabírají cca 10 % plochy hlavního objektu.
Urbanistická a architektonická koncepce projektu
Pozemek je v lokalitě, jejíž vznik spadá do 2. poloviny 20. století a souvisí s výstavbou železničního nádraží. Urbanismus zde má blokový charakter, parcely byly zastavovány postupně a jsou odrazem jednotlivých stylů od konce 19. století do současnosti. Navazující průmyslová zóna nemá již tak jasnou urbanistickou koncepci a lze ji charakterizovat víceméně jako chaotickou.
Nejdůležitější je soustředění dopravy: vlaková - rychlostní koridor, dálková autobusová, regionální doprava, integrovaná městská, automobilová doprava včetně půjčovny vozidel a do budoucna i rychlostní spojení s uvažovaným osobním letištěm. To vše může být soustředěno v jednom místě blízko centra města. Nový prvek do stávající struktury vnese také most - plánované propojení Nádražní ulice s budoucí dálnicí. Dopravně-obchodní centrum, které nabízí i 18 tisíc metrů čtverečních prodejních ploch, tak vyplní blok o rozloze 120 x 120 m s dodržením původní regulace území. V Českých Budějovicích mají „zaděláno“ na vyřešení problému kvalitní dopravní dostupnosti centra.
Z pohledu architektury se jedná o spojení dvou hlavních funkcí - dopravní a obchodní. Prostorové řešení této budovy je svým způsobem atypické. Hlavní pěší komunikace jsou uvnitř budovy, vnějšek je vymezen autobusové dopravě, zásobování, vjezdům do podzemního parkování pro 717 aut a únikovým požárním koridorům. Jedná se o složitý organismus s bezprostředním napojením na místní dopravní systém včetně městské hromadné dopravy, jehož autory jsou Martin Krupauer a Jiří Střítecký z Atelieru 8000.
Více na http://www.e-architekt.cz/index.php?PId=2419&KatId=9

Vracíme se ještě na českobudějovické autobusové nádraží
Vracíme se ještě na českobudějovické autobusové nádraží
Vracíme se ještě na českobudějovické autobusové nádraží
Vracíme se ještě na českobudějovické autobusové nádraží