Vrací se autobus Ikarus. Foto magyarbusz.info
Ikarus 125, postavený na podvozku Volvo, je nový pokus maďarského výrobce o návrat na evropský trh. Cílem jsou balkánské země, východní Evropa i Německo.
Ikarus 125, postavený na podvozku Volvo, je nový pokus maďarského výrobce o návrat na evropský trh. Cílem jsou balkánské země, východní Evropa i Německo.
První zprávy o příchodu nového autobusu pro regionální dopravu založeného na podvozku Volvo se v Maďarsku objevily už v roce 2018. Ve druhé polovině roku 2019 byl prototyp představen jako Ikarus 125.
Obchodní značku IKARUS vlastní maďarská společnost IKARUS Járműtechnika Kft. (dceřiná společnost Műszertechnika-Holding Zrt.), která sídlí v bývalé továrně vyrábějící autobusy IKARUS v průmyslovém parku Székesfehérvár, kterou odkoupila. Nyní uvádí na trh svůj nejnovější model Ikarus 125. Jde o první prototyp, brzy by se měl objevit další - Ikarus 125.01, uvádí Magyarbusz.info.
Ikarus 125 je postaven na podvozku Volvo B8RLE Euro 6D. Má délku 12 metrů, šířku 2,55 metru a výšku 3,4 metru (s klimatizací). Vzhledem k poměrně krátkému rozvoru 5 915 mm a vysokému profilu vypadá vůz vizuálně kratší. Uveze kromě řidiče 80 cestujících, 42 sedících. Sedadla jsou vyrobena v Turecku a mají tříbodový bezpečnostní pás. Až do prostředních dveří je podlaha nízká, s výškou 340 mm. Zadní část je zvýšená a přístup je po schůdcích.
Přední světlomety se třemi čočkami doplňuje na přední masce nové logo a stylizovaný znak křídla Ikarus. Přední lišta se skládá ze 3 sekcí. Karoserie je postavena na podvozku z nerezové oceli a má 15 letou antikorozní zárukou. Přední a zadní maska jsou vyrobeny ze skelného vlákna.
Cestující budou mít k dispozici klimatizaci 40 kW (vyráběnou také v Turecku), osvětlení LED, 8 párů zásuvek USB a informační monitor nad kabinou řidiče. Přístrojová deska je zakřivená, specifická pro autobusy postavené na podvozku Volvo B8RLE.
Díky modernímu podvozku autobus splňuje evropskou normu UNECE 66.02 s odolností proti převrácení, povinnou pro meziměstské autobusy. 7,7 litrový dieselový motor produkuje 320 hp a maximální točivý moment 1 200 Nm, prototyp Ikarus 125 má 12 stupňovou automatickou převodovku Volvo I-Shift. Druhý protopyp by měl být vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou ZF EcoLife, na přání potencionálních zákazníků také Voith D864.6. Motor Euro 6D (alternativně s 280 nebo 350 hp) může být poháněn také alternativními palivy HVO nebo RME.
Nedávno výrobce podepsal dohodu s Čínou z CRRC o výrobě elektrických autobusů.
Obchodní značku IKARUS vlastní maďarská společnost IKARUS Járműtechnika Kft. (dceřiná společnost Műszertechnika-Holding Zrt.), která sídlí v bývalé továrně vyrábějící autobusy IKARUS v průmyslovém parku Székesfehérvár, kterou odkoupila. Nyní uvádí na trh svůj nejnovější model Ikarus 125. Jde o první prototyp, brzy by se měl objevit další - Ikarus 125.01, uvádí Magyarbusz.info.
Ikarus 125 je postaven na podvozku Volvo B8RLE Euro 6D. Má délku 12 metrů, šířku 2,55 metru a výšku 3,4 metru (s klimatizací). Vzhledem k poměrně krátkému rozvoru 5 915 mm a vysokému profilu vypadá vůz vizuálně kratší. Uveze kromě řidiče 80 cestujících, 42 sedících. Sedadla jsou vyrobena v Turecku a mají tříbodový bezpečnostní pás. Až do prostředních dveří je podlaha nízká, s výškou 340 mm. Zadní část je zvýšená a přístup je po schůdcích.
Přední světlomety se třemi čočkami doplňuje na přední masce nové logo a stylizovaný znak křídla Ikarus. Přední lišta se skládá ze 3 sekcí. Karoserie je postavena na podvozku z nerezové oceli a má 15 letou antikorozní zárukou. Přední a zadní maska jsou vyrobeny ze skelného vlákna.
Cestující budou mít k dispozici klimatizaci 40 kW (vyráběnou také v Turecku), osvětlení LED, 8 párů zásuvek USB a informační monitor nad kabinou řidiče. Přístrojová deska je zakřivená, specifická pro autobusy postavené na podvozku Volvo B8RLE.
Díky modernímu podvozku autobus splňuje evropskou normu UNECE 66.02 s odolností proti převrácení, povinnou pro meziměstské autobusy. 7,7 litrový dieselový motor produkuje 320 hp a maximální točivý moment 1 200 Nm, prototyp Ikarus 125 má 12 stupňovou automatickou převodovku Volvo I-Shift. Druhý protopyp by měl být vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou ZF EcoLife, na přání potencionálních zákazníků také Voith D864.6. Motor Euro 6D (alternativně s 280 nebo 350 hp) může být poháněn také alternativními palivy HVO nebo RME.
Nedávno výrobce podepsal dohodu s Čínou z CRRC o výrobě elektrických autobusů.
Ikarus je pro 80 cestujících, 42 sedících. Foto magyarbusz.info
Kabina řidiče. Foto magyarbusz.info
Ikarus 125 pohání 7,7-litrový naftový 6-válec spojený s 12-stupňovou převodovkou Volvo i-Shift. Foto magyarbusz.info
Nový Ikarus 125. Foto magyarbusz.info

Jedinečný koráb na lince do Švýcarska
Dopravní podnik města Brna pořídí 37 kloubových autobusů od…
Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů


