Volvo uvádí novou řadu Volvo S-Charge

Nový samonabíjecí hybridní autobus Volvo může jet na elektřinu a bez emisí déle. Elektrický pohon využívá do rychlosti až 50 km za hodinu.
Nový samonabíjecí hybridní autobus Volvo může jet na elektřinu a bez emisí déle. Elektrický pohon využívá do rychlosti až 50 km za hodinu.
Nové hybridní autobusy švédského výrobce - modelová řada S-Charge - je oproti předchozí vylepšena o nové funkce. Vozidla mohou jet na elektrický pohon získaný z rekuperace při brzdění při vyšší rychlosti a ujedou větší vzdálenosti.

„Rozšiřujeme pro naše zákazníky možnosti využití výhod elektrické energie a zároveň zachování flexibility, kterou nabízejí hybridní autobusy. Nové modely z řady S-Charge mohou nasadit na jakékoli trase, protože není potřeba žádná infrastruktura pro nabíjení, což umožňuje rychlou implementaci a zlepšuje provozní efektivitu,“ říká Håkan Agnevall, prezident Volvo Buses.

Jednou z dalších výhod modelů S-Charge je tichá bezemisní jízda před příjezdem na zastávku, při zastavení pro nástup a výstup a při opuštění zastávky. Mohou tak snižovat emise a vytvářet zastávky a zóny s tichým elektrickými provozem.

„Nové modely S-Charge patří mezi nejčistší autobusy Volvo a sníží uhlíkovou stopu až o 40% ve srovnání s rovnocennými dieselovými autobusy. S-Charge může také jezdit na biopalivo, což ještě více snižuje emise CO2. Je to pravděpodobně nejúspornější a nejspolehlivější samonabíjecí autobus na trhu,“ dodává Håkan Agnevall.

Modelová řada Volvo S-Charge zahrnuje klasický 12 metrový autobus Volvo 7900 S-Charge, kloubový autobus Volvo 7900 S-Charge Articulated a základní podvozek Volvo B5L S-Charge, určený pro single nebo double decker.

Řada Volvo S-Charge:

S-Charge Volvo může jet v elektrickém režimu bez emisí od startu do 50 km/h, a na zastávkách. Jinak je poháněn malým spalovacím motorem. Nevyžaduje žádnou infrastrukturu nabíjení. Baterie jsou nabíjeny prostřednictvím energie generované rekuperací při brzdění. Díky tomu lze S-Charge použít prakticky na jakékoli autobusové trase, jak v městských oblastech, tak na příměstských linkách.

V loňském roce dodalo Volvo flotilu hybridních autobusů do španělského města Zaragoza. Kloubové hybridní Volvo 7900 LAH jezdilo zkušebně v Praze a Českých Budějovicích, obě města si chválila jeho tichý provoz a úsporu paliva o cca čtvrtinu.

Volvo


Volvo uvádí novou řadu Volvo S-Charge
Zaragoza v létě 2019 pořídila 17 hybridních autobusů Volvo. Další rozšíření přijde letos. Celkem je v plánu 80 hybridních autobusů. Foto Zaragoza.es
Volvo uvádí novou řadu Volvo S-Charge
Volvo 7900 LAH na linkách v Českých Budějovicích. Foto DPČB