Nákladní Volvo FL a Volvo FE budou v prodeji ve Švédsku, Norsku, Německu, Švýcarsku, Francii a Nizozemí.
Nákladní Volvo FL a Volvo FE začne vyrábět švédský výrobce v březnu 2020. K dostání budou ve Švédsku, Norsku, Německu, Švýcarsku, Francii a Nizozemí.
Nákladní Volvo FL a Volvo FE začne vyrábět švédský výrobce v březnu 2020. K dostání budou ve Švédsku, Norsku, Německu, Švýcarsku, Francii a Nizozemí.
Nulové výfukové emise a nižší hlučnost elektrických nákladních vozidel je pro města významným přínosem. Díky nižší hlučnosti je možné zajišťovat rozvoz zboží nebo provádět svoz odpadu v noci, a tím zlepšit logistiku dopravy i napomoci snížit zácpy ve špičkách. Další výhodou je lepší kvalita ovzduší. Elektrické nákladní vozidlo může také sloužit v halových skladech a zastřešených průmyslových zónách.
„Celosvětová urbanizace stále intenzivněji volá po tom, aby ve městech byla zajištěna logistika a nákladní automobilová doprava s nulovými emisemi a nižší hlučností. Díky vozidlům Volvo FL Electric a Volvo FE Electric dokážeme reagovat na přísné ekologické nároky i náročné komerční požadavky našich zákazníků,“ říká Jonas Odermalm, viceprezident produktové řady elektromobility.
Oba typy vozidel byly vyvinuty v úzké spolupráci s vybranými zákazníky ve švédském Göteborgu. Zpětná vazba je velmi pozitivní, řidiče si chválí zejména agilní pohon, hladká akcelerace a tichý chod.
„Přestože zpětná vazba zákazníků byla kladná,“ říká Jonas Odermalm, „stále si uvědomujeme, že dobíjecí infrastruktura se ve většině měst stále vyvíjí, a tak ve spolupráci se státními i soukromými partnery odlaďujeme dlouhodobou strategii jejího rozšiřování. Je nicméně zřejmé, že tempo rozvoje dobíjecí infrastruktury je třeba urychlit.“
Řešení problematiky klimatických změn si vyžádá dostupnost několika technologií pohonů. „Elektromobily dobíjené elektřinou z obnovitelných zdrojů jsou skutečně důležitým krokem na cestě k udržitelnějšímu způsobu rozvozu zboží ve městech. Odpověď na klimatické změny a všechny ostatní ekologické problémy však nespočívá v jediném zdroji energie. Různé druhy dopravy si žádají různá řešení pohonů,“ uzavírá Jonas Odermalm.
Volvo FL Electric je v provedení s celkovou hmotností 16 tun; celková hmotnost modelu Volvo FE Electric 27 tun.
„Celosvětová urbanizace stále intenzivněji volá po tom, aby ve městech byla zajištěna logistika a nákladní automobilová doprava s nulovými emisemi a nižší hlučností. Díky vozidlům Volvo FL Electric a Volvo FE Electric dokážeme reagovat na přísné ekologické nároky i náročné komerční požadavky našich zákazníků,“ říká Jonas Odermalm, viceprezident produktové řady elektromobility.
Klíčovým požadavkem na vozidla je maximální užitečné zatížení, ale současně i optimální jízdní dosah. Řešení Volvo Trucks budou vycházet z individuálních obchodních potřeb se zvážením celé řady parametrů jako je jízdní cyklus, nosnost a analýza tras a směřováním k co nejefektivnějšímu využití kapacity baterie.
„Přestože zpětná vazba zákazníků byla kladná,“ říká Jonas Odermalm, „stále si uvědomujeme, že dobíjecí infrastruktura se ve většině měst stále vyvíjí, a tak ve spolupráci se státními i soukromými partnery odlaďujeme dlouhodobou strategii jejího rozšiřování. Je nicméně zřejmé, že tempo rozvoje dobíjecí infrastruktury je třeba urychlit.“
Řešení problematiky klimatických změn si vyžádá dostupnost několika technologií pohonů. „Elektromobily dobíjené elektřinou z obnovitelných zdrojů jsou skutečně důležitým krokem na cestě k udržitelnějšímu způsobu rozvozu zboží ve městech. Odpověď na klimatické změny a všechny ostatní ekologické problémy však nespočívá v jediném zdroji energie. Různé druhy dopravy si žádají různá řešení pohonů,“ uzavírá Jonas Odermalm.
Volvo FL Electric je v provedení s celkovou hmotností 16 tun; celková hmotnost modelu Volvo FE Electric 27 tun.