Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Klasický nízkopodlažní autobus Volvo 7700 v hybridním provedení s bateriemi umístěnými na střeše autobusu v přední části.

Volvo Group představila 20.3.2007 na akci v Bibliothéque Solvay v Bruselu své vlastní řešení hybridní technologie pro velká užitková vozidla jako jsou autobusy a nákladní automobily. (Volvo Group presents hybrid technology in Brussels.)
Volvo Group představila 20.3.2007 na akci v Bibliothéque Solvay v Bruselu své vlastní řešení hybridní technologie pro velká užitková vozidla jako jsou autobusy a nákladní automobily. (Volvo Group presents hybrid technology in Brussels.)
Hybridní technologie jsou jedním z možných řešení jak nižší spotřeby paliv, tak i snížení emisí NOx, CO2 i částic. Úspory paliva u velkých užitkových vozů, kterým se intenzivně věnuje Volvo Group, mohou dosáhnout až 35 %. Pro tyto technologie lze využít i alternativní paliva. Tyto vozy by pro svou šetrnost k životnímu prostředí neměly problém ani s vjezdem do center měst. Například společnost London Bus Services v rámci rozvoje Londýnské městské dopravy plánuje svůj 8000 park vozidel rozšířit o 7 hybridních autobusů v testovacím provozu od roku 2006 a od roku 2009 pořïzovat 100 - 200 hybridních autobusů ročně. V Bruselu v decentním prostředí knihovny Solvay v centru Bruselu v těsné sousedství evropského parlamentu byl představen v hybridní verzi klasický nízkopodlažní autobus Volvo 7700 (viz obrázky).

Základní konstrukční uzly Volvo - hybrid

  • Klasický vznětový motor Volvo se systémem čištění výfukových plynů SCR
  • Elektromotor vřazený mezi mezi motor a převodovku
  • Převodovka I shift s řadícím automatem
  • Měnič napětí stejnosměrné/ střídavé
  • Vysokovýkonné baterie umístěné na střeše

Tisková zpráva 20.3.2007:

Volvo představuje hybridní technologii v Bruselu.

Volvo Group představila 20.3.2007 na akci v Bibliothéque Solvay v Bruselu své vlastní řešení hybridní technologie pro velká užitková vozidla jako jsou autobusy a nákladní automobily. Akce je součástí snahy Volvo Group přispět ke komerční životaschopnosti technologie a k uvedení na trh velkých vozidel.

Účastníky akce byli Jan-Eric Sundgren, člen Volvo Group Executive Committee a zároveň Senior Vice President zodpovědný za vnější vztahy a životní prostředí a Håkan Karlsson, president Volvo Bus Corporation.

Účastníci mohli vidět a otestovat autobus s hybridním pohonem a také se detailně seznámit s hybrïdní koncepcí I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor) Volvo Group. Ta může ušetřit až 35 % úsporu paliva v závislosti na podmínkách řízení. Provozní náklady jsou také sníženy díky menšímu opotřebení brzd. Volvo Group vyvíjí také hybridní technologii pro takové technologie jako jsou kolové nakladače, kde může být úspora paliva až 50%.

Volvo Group je lídrem této technologie, která má velký potenciál pro uplatnění na trhu. První sériová vozidla se mohou objevit v roce 2009.

TZ AB Volvo www.volvo.com přeložil BUSportál. Kompletní včetně informace o Volvo Group v angličtině.

Volvo Group presents hybrid technology in Brussels

At an event held today at the Bibliothéque Solvay in Brussels, Belgium, the Volvo Group presented its internally developed and unique hybrid solution for heavy vehicles such as trucks and buses. The event is part of the Volvo Group’s efforts to make commercially viable hybrid technology for heavy vehicles available on the market.

Jan-Eric Sundgren, member of the Volvo Group Executive Committee and Senior Vice President responsible for public and environmental affairs, and Håkan Karlsson, President of the Volvo Bus Corporation, are participating in the event.

Among other activities, the participants can see and test-drive a bus with hybrid drive and, in addition, the Volvo Group’s hybrid concept I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor) is being presented in detail. I-SAM can provide fuel savings of up to 35% depending on use and driving conditions. The vehicle’s maintenance costs can also be reduced through less wear on the braking system. The Volvo Group is also developing hybrid technology for construction equipment such as wheel loaders, in which the fuel savings can be up to 50%.

“The increasing awareness regarding climates issues and the uncertainty regarding the supply of oil, with resulting increased fuel prices, makes our hybrid technology highly attractive for our customers as well as society as a whole,” says Jan-Eric Sundgren, responsible for public and environmental affairs in Volvo’s Group Executive Committee.

The Volvo Group is a leader in hybrid drive for heavy vehicles such as trucks and buses and in March last year presented a unique hybrid solution that has great potential of becoming commercially viable. Production of the first vehicles is expected to start in 2009.

PR AB Volvo www.volvo.com
The Volvo Group is one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses and construction equipment, drive systems for marine and industrial applications, aerospace components and services. The Group also provides complete solutions for financing and service. The Volvo Group, which employs about 83,000 people, has production facilities in 18 countries and sells their products in more than 180 markets. Annual sales of the Volvo Group amount to about 27 billion euro. The Volvo Group is a publicly-held company headquartered in Göteborg, Sweden. Volvo shares are listed on the Stockholm stock exchange and on NASDAQ in the US.

Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Motorový prostor se stojatým vznětovým motorem vlevo (elektromotor s agregátem vpravo umožňuje optimalizovat příkon pro pohon kompresoru)
Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Ukázka uspořádání hnacího řetězce: motor-elektromotor-převodovka.
Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Historický interiér knihovny Solvay.
Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Nástup"ekologické" jízdy před královským palácem v centru Bruselu, k odvozu emisí používána tradiční "neekologická" vozidla.
Volvo představilo hybridní technologii v Bruselu. (CZ + EN)
Pozorný čtenář nalezne českou vlajku mezi ostatními před budovou Evropského parlamentu.