Volvo BZL Electric na turné po Latinské Americe
Předváděcí Volvo BZL Electric je vybaven čtyřmi bateriemi a je poháněn elektromotorem o výkonu 200 kW. Foto Volvo Buses

Volvo Buses zahájilo provoz prvního 100% elektrického městského autobusu v Latinské Americe. Jako první na řadě je brazilské město Curitiba, kde se Volvo několik desetiletí podílí na vzniku jednoho z prvních BRT systémů na světě. Elektrický autobus bude jezdit na dvou linkách. Jako další budou následovat São Paulo, Bogota, Kolumbie a Santiago v Chile.

Volvo Buses zahájilo provoz prvního 100% elektrického městského autobusu v Latinské Americe. Jako první na řadě je brazilské město Curitiba, kde se Volvo několik desetiletí podílí na vzniku jednoho z prvních BRT systémů na světě. Elektrický autobus bude jezdit na dvou linkách. Jako další budou následovat São Paulo, Bogota, Kolumbie a Santiago v Chile.

Podvozek elektrobusu BZL uvedlo Volvo na trh před dvěma lety a zaznamenalo významný úspěch především ve Velké Británii.  Zde jsou prodávány v jednopodlažní i dvoupodlažní verzi s karosérií epyptského MCV, se kterými Volvo Buses počítá i pro elektrické autobusy v Evropě.

Předváděcí autobusy v Latinské Americe jsou vyráběny ve spolupráci s brazilským Marcopolo. "Tyto elektrobusy představují další krok na naší cestě elektrifikace. Máme nulovou vizi – nulové emise, nulový hluk, nulové nehody a nulové dopravní zácpy – a jsme plně odhodláni vytvářet udržitelná řešení v přepravě osob,“ říká André Marques, prezident Volvo Buses v Latinské Americe. Volvo Buses plánuje vyrábět elektrické autobusy přímo v Curitibě.

Podvozek Volvo BZL Electric 4×2 je určen pro městský a metropolitní provoz a je vybaven 94kWh bateriemi. Předváděcí vozidlo pro Curitibu má čtyři baterie, je poháněno elektromotorem o výkonu 200 kW a je postaveno v souladu s požadavky URBANIZAÇÃO DE CURITIBA (URBS) pro elektrobusy. Vozidlo je dlouhé 12,6 metru a uveze až 80 cestujících. Bude fungovat přes den a nabíjet se v noci. Je vybaveno funkcí Zone Management, která automaticky snižuje rychlost na místech jako jsou školy nebo rušné městské oblasti. Dvě vybrané trasy ve městě Curitiba spojují desítky rušných čtvrtí, denně přepraví přibližně 135 tisíc lidí a na několika místech se napojují na BRT linky.

Curitiba je považována za průkopníka BRT (Bus Rapid Transit) na světě a Volvo je v něm zapojeno od začátku sedmdesátých let. V průběhu let byl rozvoj z různých důvodů pozastaven, v posledních letech začalo město do vozidel znovu investovat.

V Curitibě probíhaly testy i další elektrických autobusů. Kromě BYD, Electra a Marcopolo, které testovaly jako první, nyní Volva, by měly následovat Mercedes-Benz a Higer. Výsledky mají sloužit jako základ pro nákup elektrických autobusů v hlavním městě státu Paraná v roce 2024. Nejprve bude nakoupeno 70 autobusů, první by měly začít jezdit už v černu. Cílem je, aby do roku 2030 mělo 30 % autobusového parku v Curitibě nulové emise, do roku 2050 by mělo dosáhnout 100 %.


Volvo BZL Electric na turné po Latinské Americe
V roce 2020 dodala Volvo Buses do brazilského města Curitiba pro BRT městský systém 6 dvoukloubových, 13 kloubových a 21 standardních autobusů. Foto Volvo Buses