
Po více než 25 lety přítomnosti v Mexiku a 20 letech lídra v segmentu BRT představilo Volvo Buses na mezinárodní dopravní výstavě a kongresu Congreso Internacional de Transporte pořádané asociací Asociación Mexicana de Transporte y Movilidad (AMTM) 8. a 9. května 2025 v Mexico City nejnovější model Volvo 7800 Electric určený speciálně pro rychlé autobusové koridory v mexických megaměstech.
Po více než 25 lety přítomnosti v Mexiku a 20 letech lídra v segmentu BRT představilo Volvo Buses na mezinárodní dopravní výstavě a kongresu Congreso Internacional de Transporte pořádané asociací Asociación Mexicana de Transporte y Movilidad (AMTM) 8. a 9. května 2025 v Mexico City nejnovější model Volvo 7800 Electric určený speciálně pro rychlé autobusové koridory v mexických megaměstech.
Volvo 7800 Electric je 100% elektrický dvoukloubový autobus navržený a vyvinutý speciálně pro mexický trh. Jde o bezemisní variantu pro systémy BRT (Bus Rapid Transit), jako je Metrobús v Mexico City, Mexibús ve státě Mexiko, Mi Macro Periférico v Guadalajaře nebo Optibús v Leónu.
Nový model se vyrábí v závodě Volvo Buses v Tultitánu ve státě Mexiko a je navržen pro uzavřené koridory se stanicemi umístěnými ve výšce jednoho metru. Představuje významný technologický přechod od klasického dieselového modelu 7300, který v zemi fungoval téměř dvě desetiletí.
Volvo 7800 Electric je postaven na globální elektrické platfotmě Volvo BZR. S délkou 25,6 metru přepraví až 300 cestujících. Při nákupu získá zákazník smlouvu o údržbě a přístup k náhradním dílům a včasnému servisu pro nepřetržitý provoz. Vozidlo integruje pokročilé aktivní a pasivní bezpečnostní systémy s předními a bočními radary schopnými detekovat chodce, cyklisty a vozidla a aktivovat nouzové brzdění. Je vybaven kamerami a vnitřními monitory místo bočních zrcátek. Dvoukloubový autobus může být vybaven podle požadavků zákazníka bateriemi s kapacitou 540 až 720 kWh. Nabíjení probíhá zásuvkou až 250 kW/h a trvá 2 až 2,5 hodiny. Autobus má odhadovanou životnost 15 let a byl konstrukčně zesílen z důvodu velké hmotnosti baterií. Řešení na klíč, včetně vozidla, údržby, konfigurace nabíječky a energetické podpory je prostřednictvím společnosti Volvo Energy.
Pilotní testy jsou plánovány v Mexico City a poté v dalších megaměstech. "Každá trasa má své podmínky, takže musíme získat přesná data o autonomii a účinnosti v reálném provozu," uvedl Donovan Nieto z Volvo Buses Mexico. Podle něho se jedná o jednu z nejdůležitějších sázek značky na elektromobilitu. První modely by zákazníci měli obdržet během roku 2026.


