S novým meziměstským autobusem Volvo 8900 Electric a modernizovaným Volvo 7900 Electric a platformami Volvo BZL a Volvo BZR poskytne udržitelná řešení pro městskou, meziměstskou a příměstskou veřejnou dopravu zákazníkům v Evropě. Na podvozku Volvo se budou kompletní autobusy vyrábět v Egyptě od příštího roku.
S novým meziměstským autobusem Volvo 8900 Electric a modernizovaným Volvo 7900 Electric a platformami Volvo BZL a Volvo BZR poskytne udržitelná řešení pro městskou, meziměstskou a příměstskou veřejnou dopravu zákazníkům v Evropě. Na podvozku Volvo se budou kompletní autobusy vyrábět v Egyptě od příštího roku.
Podvozek pro Volvo 7900 Electric, Volvo 7900 Electric Artic a Volvo 8900 Electric se vyrábí v závodě Volvo Buses ve švédském Borås. Karoserie budou pocházet od Manufacturing Commercial Vehicles (MCV) v Egyptě, kde se v současnosti staví zcela nový závod pro kompletní elektrické autobusy Volvo Buses. Výroba Volva 7900 Electric a Volva 8900 Electric začne na začátku a v polovině roku 2025. Vlastní výrobu kompletních autobusů v Polsku Volvo Buses letos ukončilo a uzavřelo partnertství s výrobcem nástaveb MCV. První objednávku na výrobu 15 autobusů Volvo 7900 Electric pro meziměstský provoz získalo od lucemburské společnosti DEMY SCHANDELER.
Nové Volvo 8900 Electric, které je založeno na globální platformě Volvo BZR, je nízkopodlažní autobus pro městskou, meziměstskou a příměstskou dopravu. Je k dispozici jako dvounápravová nebo třínápravová verze a dokáže přepravit až 110 cestujících. Podle potřeby může být vybaven jedním nebo dvěma elektromotory, což mu dává výkon až 400 kW (540 hp). Modulární systém ukládání energie poskytuje kapacitu baterie až 540 kWh. K dispozici má být pro vybrané evropské země v roce 2025. S Českou republikou zřejmě Volvo Buses nepočítá, vloni českou pobočku uzavřelo.
Souběžně s uvedením nového Volva 8900 Electric bylo modernizováno i Volvo 7900 Electric, včetně kloubového autobusu. Nízkopodlažní autobusy Volvo Buses jsou v současnosti dostupné ve 25 zemích.
Volvo 7900 Electric i Volvo 8900 Electric mají několik nových funkcí pro zlepšení pohodlí a bezpečnosti řidiče. Ergonomické pracoviště řidiče má zcela nový design a dynamickou sdruženou přístrojovou desku se snadno čitelnými a logicky umístěnými ovládacími prvky. Jsou také vybaveny nejnovějšími systémy aktivní bezpečnosti Volvo se zvláštním zaměřením na nechráněné účastníky silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté. Volvo Buses zdůrazňuje, že v mnoha případech překračují standardy stanovené předpisy EU, stejně jako další zákonné požadavky vyžadované ve zbytku světa.
„Mnoho měst a regionů v Evropě pokročilo v elektrifikaci městské dopravy, příměstská a meziměstské doprava je přirozeným dalším krokem. Jsme velmi rádi, že můžeme našim zákazníkům nabízet udržitelné, efektivní a vysoce kvalitní produkty, které splňují jejich potřeby,“ říká Thomas Nylund, ředitel Volvo Buses Europe. „Společně s naším partnerem MCV se těšíme, že budeme našim zákazníkům dodávat prémiové produkty nejvyšší kvality a společně budeme pokračovat ve vývoji nabídky Volvo Buses s novými řešeními, která splňují potřeby městské a meziměstské dopravy, a to jak dnes, tak i v budoucnu.“