Volvo Buses dál pomáhá s elektromobilitou v Bruselu
Hybridní autobus Volvo 7900 pro Brusel je 12 metrový třídveřový nízkopodlažní městský autobus se širokou střední uličkou a rovnou podlahou. Foto Volvo Buses

Bruselský dopravce STIB-MIVB objednal dalších 128 hybridních autobusů Volvo 7900. Hlavní město Belgie směřuje k elektrifikaci celé flotily.
Bruselský dopravce STIB-MIVB objednal dalších 128 hybridních autobusů Volvo 7900. Hlavní město Belgie směřuje k elektrifikaci celé flotily.
Nákup je součástí rámcové dohody z roku 2018, na základě které už Volvo 119 hybridních autobusů STIB-MIVB dodalo. Vozidla jsou vybavena přístupem k systému správy vozového parku Volvo Buses. Dalších 128 autobusů bude dodáno v roce 2021. Cílem je postupně přeměnit celý městský park vozidel na elektrický pohon.

"Brusel a STIB-MIVB pokračují ve vývoji udržitelného systému veřejné dopravy i těchto těžkých dobách. Vidíme, že udržitelnost bude i do budoucna v popředí zájmu měst. Jsme samozřejmě velmi hrdí, že jsme součástí tohoto vývoje. Naše hybridní autobusy přispívají k vytvoření udržitelného a atraktivního systému městské dopravy budoucnosti. Díky naší lokální servisní síti dokážeme zajistit prémiovou provozuschopnost, spolehlivost a silnou zákaznickou podporu,“ říká Håkan Agnevall, prezident společnosti Volvo Buses.

„Autobusová síť v Bruselu se rozvíjí ve dvou vzájemně se doplňujících osách: energetický přechod na jedné straně a zásadní přepracování tras, díky tomu se během několika měsíců zvýšila nabídka veřejné dopravy o téměř 30%. Hybridní flotila Volvo je naším hlavním stavebním kamenem. Volvo v 80. a 90. letech v Bruselu přineslo vynikající výsledky se svou řadou B59, což umožnilo zásadní rozvoj služeb pro naše cestující. Jsme rádi, že můžeme dále rozvíjet kvalitu služeb a výrazně snižovat naši ekologickou stopu prostřednictvím nové řady Volvo 7900 Hybrid,“ uvedl Renaud de Saint Moulin, senior viceprezident, Transport Systems ve společnosti STIB-MIVB.

Hybridní Volvo 7900, v bruselských barvách, ale v kloubové verzi, známe i v České republice. Zkušebně jezdilo v Praze a Českých Budějovicích. Jihočeské krajské město ho nedávno od českého zastoupení Volvo koupilo a stalo se tak součástí jeho flotily. Už jen pro připomenutí uvádíme, že Volvo 7900 Hybrid je poháněno výhradně elektřinou a jede tiše a bez emisí až do 20 km/hod. (nově Volvo nabízí také model s pohonem na elektřinu až do 50 km/hod.). Při vyšších rychlostech se automaticky aktivuje malý dieselový motor. Baterie jsou nabíjeny energií získanou během brzdění, proto není potřeba žádná infrastruktura nabíjení. Spotřeba paliva a emise CO2 uvádí výrobce o 25–40 procent nižší než u odpovídajícího dieselového autobusu. Emise částic a oxidů dusíku jsou o 50 procent nižší.


Volvo Buses dál pomáhá s elektromobilitou v Bruselu
Kloubové hybridní Volvo 7900 po testování v Praze zamířilo do Českých Budějovic, kde už trvale zůstane. Dopravní podnik jako první dopravce u nás pořídil hybridní autobus do své flotily. Získá samozřejmě také nové barvy. Foto DPČB
Volvo Buses dál pomáhá s elektromobilitou v Bruselu
Interiér kloubového hybridního Volva. Foto BP