Hybridní autobus Volvo 7900 pro Brusel je 12 metrový třídveřový nízkopodlažní městský autobus se širokou střední uličkou a rovnou podlahou. Foto Volvo Buses
Bruselský dopravce STIB-MIVB objednal dalších 128 hybridních autobusů Volvo 7900. Hlavní město Belgie směřuje k elektrifikaci celé flotily.
Bruselský dopravce STIB-MIVB objednal dalších 128 hybridních autobusů Volvo 7900. Hlavní město Belgie směřuje k elektrifikaci celé flotily.
Nákup je součástí rámcové dohody z roku 2018, na základě které už Volvo 119 hybridních autobusů STIB-MIVB dodalo. Vozidla jsou vybavena přístupem k systému správy vozového parku Volvo Buses. Dalších 128 autobusů bude dodáno v roce 2021. Cílem je postupně přeměnit celý městský park vozidel na elektrický pohon.
"Brusel a STIB-MIVB pokračují ve vývoji udržitelného systému veřejné dopravy i těchto těžkých dobách. Vidíme, že udržitelnost bude i do budoucna v popředí zájmu měst. Jsme samozřejmě velmi hrdí, že jsme součástí tohoto vývoje. Naše hybridní autobusy přispívají k vytvoření udržitelného a atraktivního systému městské dopravy budoucnosti. Díky naší lokální servisní síti dokážeme zajistit prémiovou provozuschopnost, spolehlivost a silnou zákaznickou podporu,“ říká Håkan Agnevall, prezident společnosti Volvo Buses.
„Autobusová síť v Bruselu se rozvíjí ve dvou vzájemně se doplňujících osách: energetický přechod na jedné straně a zásadní přepracování tras, díky tomu se během několika měsíců zvýšila nabídka veřejné dopravy o téměř 30%. Hybridní flotila Volvo je naším hlavním stavebním kamenem. Volvo v 80. a 90. letech v Bruselu přineslo vynikající výsledky se svou řadou B59, což umožnilo zásadní rozvoj služeb pro naše cestující. Jsme rádi, že můžeme dále rozvíjet kvalitu služeb a výrazně snižovat naši ekologickou stopu prostřednictvím nové řady Volvo 7900 Hybrid,“ uvedl Renaud de Saint Moulin, senior viceprezident, Transport Systems ve společnosti STIB-MIVB.
Hybridní Volvo 7900, v bruselských barvách, ale v kloubové verzi, známe i v České republice. Zkušebně jezdilo v Praze a Českých Budějovicích. Jihočeské krajské město ho nedávno od českého zastoupení Volvo koupilo a stalo se tak součástí jeho flotily. Už jen pro připomenutí uvádíme, že Volvo 7900 Hybrid je poháněno výhradně elektřinou a jede tiše a bez emisí až do 20 km/hod. (nově Volvo nabízí také model s pohonem na elektřinu až do 50 km/hod.). Při vyšších rychlostech se automaticky aktivuje malý dieselový motor. Baterie jsou nabíjeny energií získanou během brzdění, proto není potřeba žádná infrastruktura nabíjení. Spotřeba paliva a emise CO2 uvádí výrobce o 25–40 procent nižší než u odpovídajícího dieselového autobusu. Emise částic a oxidů dusíku jsou o 50 procent nižší.
"Brusel a STIB-MIVB pokračují ve vývoji udržitelného systému veřejné dopravy i těchto těžkých dobách. Vidíme, že udržitelnost bude i do budoucna v popředí zájmu měst. Jsme samozřejmě velmi hrdí, že jsme součástí tohoto vývoje. Naše hybridní autobusy přispívají k vytvoření udržitelného a atraktivního systému městské dopravy budoucnosti. Díky naší lokální servisní síti dokážeme zajistit prémiovou provozuschopnost, spolehlivost a silnou zákaznickou podporu,“ říká Håkan Agnevall, prezident společnosti Volvo Buses.
„Autobusová síť v Bruselu se rozvíjí ve dvou vzájemně se doplňujících osách: energetický přechod na jedné straně a zásadní přepracování tras, díky tomu se během několika měsíců zvýšila nabídka veřejné dopravy o téměř 30%. Hybridní flotila Volvo je naším hlavním stavebním kamenem. Volvo v 80. a 90. letech v Bruselu přineslo vynikající výsledky se svou řadou B59, což umožnilo zásadní rozvoj služeb pro naše cestující. Jsme rádi, že můžeme dále rozvíjet kvalitu služeb a výrazně snižovat naši ekologickou stopu prostřednictvím nové řady Volvo 7900 Hybrid,“ uvedl Renaud de Saint Moulin, senior viceprezident, Transport Systems ve společnosti STIB-MIVB.
Hybridní Volvo 7900, v bruselských barvách, ale v kloubové verzi, známe i v České republice. Zkušebně jezdilo v Praze a Českých Budějovicích. Jihočeské krajské město ho nedávno od českého zastoupení Volvo koupilo a stalo se tak součástí jeho flotily. Už jen pro připomenutí uvádíme, že Volvo 7900 Hybrid je poháněno výhradně elektřinou a jede tiše a bez emisí až do 20 km/hod. (nově Volvo nabízí také model s pohonem na elektřinu až do 50 km/hod.). Při vyšších rychlostech se automaticky aktivuje malý dieselový motor. Baterie jsou nabíjeny energií získanou během brzdění, proto není potřeba žádná infrastruktura nabíjení. Spotřeba paliva a emise CO2 uvádí výrobce o 25–40 procent nižší než u odpovídajícího dieselového autobusu. Emise částic a oxidů dusíku jsou o 50 procent nižší.
Kloubové hybridní Volvo 7900 po testování v Praze zamířilo do Českých Budějovic, kde už trvale zůstane. Dopravní podnik jako první dopravce u nás pořídil hybridní autobus do své flotily. Získá samozřejmě také nové barvy. Foto DPČB
Interiér kloubového hybridního Volva. Foto BP

Po Bruselu jezdí 56 nových kloubových autobusů eCitaro
IVECO BUS dodává do Argentiny svůj první podvozek na zemní…
Yutong dodal do Uzbekistánu a Pákistánu 600 elektrických…


