Finálním projektem uzavřené dohody mezi Volvo Buses a Castrosua bude spojení podvozku Volvo BZL Electric a karoserie Nelec navržené španělským výrobcem karosérií Castrosuou.
Finálním projektem uzavřené dohody mezi Volvo Buses a Castrosua bude spojení podvozku Volvo BZL Electric a karoserie Nelec navržené španělským výrobcem karosérií Castrosuou.
Spolupráce mezi společnostmi Volvo Buses a Castrosua má za cíl zvýšit energetickou účinnost, bezpečnost a inovace městských autobusů a zároveň snížit jejich dopad na životní prostředí. Toto strategické partnerství umožní oběma společnostem spojit své odborné znalosti a schopnosti k vývoji pokročilejších a udržitelnějších řešení veřejné dopravy. Volvo spolu s Castrosuou bude pokračovat v transformaci svého obchodního modelu ve Španělsku a zaměří se na městský segment. Aliance pro rozvoj elektromobility je založena na modelu Volvo BZL, který byl představen letos. Jde o pokračování transformace Volvo v Evropě, kdy uzavře svůj závod na kompletní autobusy v polské Vratislavi a dál je bude nabízet prostřednictvím dalších výrobců. Městské autobusy budou vyráběny ve spolupráci s egyptským MCV a zájezdové a dálkové autobusy ve spolupráci se španělským Sunsundegui.
„Jsme nadšeni, že můžeme v této iniciativě spojit síly s Castrosua,“ říká Jaime Verdú, generální ředitel Volvo Buses ve Španělsku. "K této spolupráci nás vedla naše společná vize budoucnosti s čistší a efektivnější veřejnou dopravou. Společně se budeme snažit poskytovat řešení mobility, která splňují nejvyšší standardy z hlediska kvality, udržitelnosti a výkonu."
Castrosua Group se sídlem v Santiagu de Compostela letos slaví 75. výročí a má rozsáhlé zkušenosti s navrhováním a montáží karoserií autobusů. Beatriz Castro, generální ředitelka Castrosua Group: „Jsme přesvědčeni, že naše spolupráce s Volvo Buses nám umožní nabídnout pro trh novou zajímavou alternativu."
Castrosua již podobně spolupracuje se Scania a BYD. Scania na Busworld v Bruselu představila svou novou platformu elektrobusu s karoserií od španělské společnosti. Castrosua také úzce spolupracuje s čínským BYD na karoseriích pro elektrické městské autobusy BYD pro španělský trh.
Castrosua stavěla karoserie na podvozku Volvo již dříve, ale jako nezávislý výrobce karoserií. Nová dohoda uzavřená v pátek 17. listopadu znamená mnohem užší spolupráci.
Podle tiskové zprávy budou obě společnosti spolupracovat a sdílet know-how a zdroje při vývoji městských autobusů, přičemž budou uplatňovat během vývoje, výroby a provozu nové technologie. Tyto procesy budou zahrnovat spolupráci při sledování kvality obou produktů, audity, používání ekologičtějších metod, jako je cirkulace a recyklace materiálů. První vozidlo, které bude sloužit pro komerční účely a testování v reálném provozu, bude dokončeno ve druhém čtvrtletí příštího roku a první dodávky dopravcům mohou být uskutečněny do konce roku 2024.
Volvo BZL je vyvinuto stejnou technologií jako Volvo 7900 Electric, kterých jezdí po celém světě více než 1 000. S délkou 12 metrů může mít konfiguraci až 5 baterií s nominální kapacitou 470 kWh. Může mít kombinové příležitostné nabíjení a nabíjení v depu. Nelec získal v roce 2021 Red Dot Award za design.
Volvo Buses zaznamenalo významný úspěch s podvozkem elektrického autobusu BZL například na britském trhu. Tyto autobusy vyrábí ve spolupráci s MCV, podobně se plánuje spolupráce na výrobě Volvo 7900 Electric a Volvo 7900 Electric Artic a později elektrického autobusu pro meziměstské linky pro evropský trh.

DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
Dopravní podnik Hradec Králové koupí od Škoda Group až 31…
50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus


