Volvo Buses 2013: Pozitivní výsledky na slabém trhu
Hybrid v Göteborgu. Foto Volvo Buses

2014: Zakázka pro domácího švédského dopravce: Pět hybridů a pět autokarů Volvo, vše na biodiesel, pro Uddevalla Omnibus.
2014: Zakázka pro domácího švédského dopravce: Pět hybridů a pět autokarů Volvo, vše na biodiesel, pro Uddevalla Omnibus.
Slabý autobusový trh vykazuje známky oživení. Situace v Evropě drží trh pod tlakem. proto jsou velmi zajímavé mimoevropské trhy. Volvo Buses ve svém hodnocení roku 2013 upozorňuje na podepsanou velkou zakázku na 414 městských autobusů pro New York s opcí na dalších 700 (prostřednictvím Nova Bus). S oživením se počítá v Asii. V Číne jsou veřejně podporovány hybridy a elektrobusy (BUSportál: především čínské výroby). Volvo Buses posiluje hybridní program kloubovým hybridem Volvo 7900. Výsledky viz tabulka dole.
Pět hybridních autobusů Volvo pro Uddevalla Omnibus
Dopravce Uddevalla Omnibus ze západního pobřeží Švédska zakoupil pět hybridních autobusů a pět ambulantních busů od Volvo Buses. Všechna vozidla jsou na biodiesel a budou v provozu v červnu 2014. Dopravce chce postupně nahradit všechna vozidla hybridními. Autobusy byly v oblasti testovány, nyní jsou proškolováni řidiči.

Současně s hybridy bude nasazeno pět komfortních klasických autokarů Volvo 9700 s výbavou pro handikepované pro spojení měst Åmål a Göteborg.

Přestože Uddevalla Omnibus má svoje vlastní servisní kapacity, rozhodl se i kvůli specifikům hybridní technologie dopravce pro outsourcing údržby od Volvo.

Volvo 7900 Hybrid Euro 6:

Až 39% úspora paliva
40-50% snížení emisí
Tichý a bezemisní provoz na zastávkách
Lze využít diesel i biodiesel (RME).
Osazen elektromotorem, malým dieselovým motorem a bateriemi
Baterie jsou nabíjeny dieselem i rekuperací
Elektromotor je primárně využíván pro rychlost do 20 km/h
Do současnosti bylo prodáno 1300 hybridů (kompletních nebo podvozků s jinými nástavbami - např. Wrightbus) zákazníkům do 21 zemí.

Z TZ Volvo
BUSportál: V rámci Evropy je důležitý prodej každého autobusu. Specifický je vždy pro výrobce domácí trh, kde má provoz domácí značky vždy jakýsi nádech patriotismu a pocitu podpory vlastního průmyslu. V rámci Evropy dochází už delší dobu k zajímavým "výměnám". Zejména severský trh je v posledním období atakován neskandinávskými značkami, ať jde o značku MAN, ale i o VDL, Solarisy a Iveca. Možná právě enormní důraz na hybridní vozy u Volvo Buses zvýhodňuje značky, které se nadále intenzivně věnují i segmentu plně dieselovému. Ten s normou EURO VI nadále zůstává díky osvědčené, i když inovované technologii, tradici a především ceně (hybrid je a bude vždy dražší pro pořízení i údržbu dvou technologií) mnohdy první volbou.
Dagmar Braunová


Volvo Buses 2013: Pozitivní výsledky na slabém trhu
Tabulka výsledků 2013 zdroj Volvo Buses