Volvo Bus Finland.
Foto Volvo Bus Finland.

Společnost Volvo Bus Corporation využívá k výrobě autobusů jak továrnu v polské Wroclawi, tak i továrny ve Finsku - v Tampere a v Turku.
Společnost Volvo Bus Corporation využívá k výrobě autobusů jak továrnu v polské Wroclawi, tak i továrny ve Finsku - v Tampere a v Turku.
Ve finských továrnách Volvo Bus Corporation se staví nerezové karosérie autobusů Volvo 8700 a Volvo 9700 na podvozcích Volvo. Volvo Bus Tampere je výrobní závod umístěný na jihovýchodním kraji města a je zasazen do přírody v souladu s hodnotovým systémem Safety Qality Environment společnosti Volvo. V nejbližší době se autobusy z Tampere objeví i ve vozovém parku dopravce v ČR.

Autobus Volvo 8700 LE - 'Commercial Vehicle of the Year' ve Finsku.

Roční kapacita výroby je 200 kusů autobusů typu Volvo 8700 a 9700. Autobusy opouštějící Tampere jsou konstrukčně shodné s autobusy kompletovanými ve Wroclawi. Autobusy jsou vyráběny technologií nerezu., tzn. skelet a opláštění autobusu jsou z oceli legované chromem. Narozdíl od montážního závodu ve Wroclavi jdou zde do výroby kompletně hotové samopojízdné podvozky v transportním rozvoru ze švédského závodu v Boras. Podvozky se poté odstrojí, rozříznou a nastaví prostřední podlahovou sekcí na reálný rozvor. Prostřední sekce z uhlíkové oceli je žárově zinkována viz obr. pod textem. Hotové autobusy procházejí výstupní kontrolou a jsou testovány jak v provozu, tak i v "dešťové komoře", aby zákazník dostal autobusy připravené pro extrémní podmínky nasazení.
Tampere je malebné město s 220 tis obyvatel, sevřené mezi dvěma jezery Pyhajarvi a Nasijarvi. Jezera jsou spojena kanálem, který rozděluje město a zároveň vytváří na cca 20 metrovém rozdílu hladin - spádu energetický zdroj - vodní elektrárnu umístěnou uprostřed města. Čilý autobusový provoz svědčí o dokonalém systému přepravy osob. Klimatické podmínky nastavují na severu velmi tvrdé požadavky na spolehlivost autobusů. Je možno vidět autobusy jak zdejšího výrobce Volvo, tak i společnosti Lahti. Všudypřítomný sníh a zmrazky na silnicích ve městě i na dálnicích zdejším řidičům autobusů nevadí.

Mezníky autobusových karosářů ve Finsku (v současnosti Volvo Bus Finland)

  • 1935 Autokori Oy - založena současná továrna Volvo Bus Finland Turku.
  • 1942 Ajokki Oy - založena současná továrna Volvo Bus Finland Tampere.
  • 1952 Zařízení v továrně Ajokki zničeno požárem.
  • 1955 Ajokki vyrábí první dřevěnou nástavbu s ocelovou výztuží.
  • 1957 Ajokki začíná s výrobou ocelových karosérií.
  • 1960 Autokori Oy začíná s výrobou ocelových karosérií.
  • 1966 Autokori Oy začíná exportovat - do Švédska.
  • 1973 Autokori Oy mění značku i design - Delta Plan Oy.
  • 1982 Ajokki Oy kupuje Delta Plan Oy i její továrnu Erikoiskori Oy v Iisalmi, Finland. Založena skupina Ajokki Group.
  • 1983 na autosalonu v Nice oceněn autokar Delta Superstar.
  • 1984 Ajokki Group kupuje továrnu Kiitokori Oy v Kausala, Finland.
  • 1985 Delta Plan slaví 50 let a je představen model Delta Star 50.
  • 1986 Ilmari Mustonen, majitel karosárny Wiima Helsinki, kupuje Ajokki Group. Celá skupina obsahuje Ajokki Oy, Delta Plan Oy,Wiima Oy, Erikoiskori Oy a Kiitokori Oy.
  • 1989 Mění se název na Carrus Oy.
  • 1991 Carrus začíná výrobu nerezových ocelových karosérií.
  • 1996 Založena joint venture s Volvo Bus Corporation na výrobu městských a meziměstských autobusů ve Vratislavi v Polsku.
  • 1998 Volvo Bus Corporation získává Carrus Oy a stává se největším karosářem severu.
  • 2001 Carrus Oy Wiima Helsinki uzavřen.
  • 2004 Carrus Oy mění název na Volvo Bus Finland Oy (Tampere a Turku).
Viz www.volvo.com/bus/finland

Volvo Bus Finland.
Prostřední sekce z uhlíkové oceli je žárově zinkována.
Volvo Bus Finland.
Volvo Bus Finland.
Pro pozorného čtenáře ....
Volvo Bus Finland.
Volvo Bus Finland.
Nabídka Volvo Bus Finland: 8700 nahoře a 9700 dole.
Volvo Bus Finland.
Když trochu ''přituhne''.