Nová filozofie výroby a prodeje malých autobusů
Nová filozofie výroby a prodeje malých autobusů
Nová filozofie výroby a prodeje malých autobusů
Argumenty jsou kvalita, výhodná cena a garantovaný servis

Malé autobusy představují lákavou mezeru na tuzemském automobilovém trhu - v souvislosti s novým uspořádáním krajů a přenášením kompetencí na nižší články se očekává, že města budou potřebovat poměrně značný počet malokapacitních autobusů. Dovážené typy jsou ale drahé a firmy, které se zabývají přestavbou užitkových vozů na malé autobusy, neřeší problematiku komplexně.

Importér užitkových vozů Volkswagen proto přichází s převratnou novinkou: Ve spolupráci s brněnskou společností ROS zahajuje prodej malokapacitních autobusů na bázi vozů Volkswagen LT v celorepublikové síti svých prodejců, kteří budou zároveň garantovat patřičný servis. "Malokapacitní autobusy se prostě stávají běžnou součástí nabídky našich prodejců se všemi z toho vyplývajícími zárukami a servisními závazky," shrnuje tuto zásadní novinku Dušan Blaško, vedoucí divize užitkových vozů Volkswagen společnosti Import Volkswagen Group s.r.o.

Projekt importéra a firmy ROS počítá s přestavbou skříňových modelů Volkswagen LT 35 a LT 46 na malé autobusy s kapacitou od 13 až do 27 cestujících. Výhodou této koncepce je maximální využití sériových dílů Volkswagen, což snižuje pořizovací cenu i servisní nároky. Velkou předností je i flexibilita výroby - firma ROS dokáže bez problémů připravit malý autobus ve specifikaci přesně odpovídající požadavkům zákazníka. Všechny nabízené typy malokapacitních autobusů na bázi vozů Volkswagen LT mají veškeré potřebné atesty a homologace.

"Odhadujeme, že ročně by se na tuzemském trhu mohlo uplatnit dohromady asi 200 až 250 malokapacitních autobusů. Ještě letos bychom jich chtěli vyrobit zhruba třicet až padesát, dlouhodobější plány uvažují o výrobě asi stovky malých autobusů ročně," přibližuje záměry projektu Dušan Blaško.

Kvalita garantovaná značkou Volkswagen a překvapivě výhodná cena (začíná na 1 046 000 Kč bez DPH) u autobusu LT 35 s kapacitou 13 cestujících), jakož i variabilita - to jsou hlavní argumenty, kterými chtějí malokapacitní autobusy na bázi vozů Volkswagen LT oslovit zákazníky. A protože ROS a dovozce užitkových automobilů Volkswagen svým projektem výrazně předběhly konkurenci, mohly by se malé autobusy velmi dobře prosadit. "Nevylučujeme ani možnost, že se naše malé autobusy časem vydají za svými zákazníky i za hranice ČR," naznačuje možný budoucí vývoj Dušan Blaško.

minibus.jpeg

Volkswagen našel volné místo na českém trhu: Malokapacitní autobusy