Vodíkový projekt na Mníšecku se posouvá
Nové autobusy Solaris Urbino 12 hydrogen v areálu společnosti Martin Uher v Mníšku pod Brdy v říjnu 2025. Foto Martin Uher

Autobusy na vodík mezi Mníškem pod Brdy, Kytínem, Dobříší, Novým Knínem a Příbramí od 14. prosince nevyjedou. Všech deset autobusů Solaris sice včas dodal a jsou připravené k provozu, zpoždění je na straně ČEZ ESCO a vodíkové plničky, respektive skotského dodavatele technologie. Logan Energy dodává elektrolyzér, skladovací nádrže i palivový systém. 

 

Reklama

Autobusy na vodík mezi Mníškem pod Brdy, Kytínem, Dobříší, Novým Knínem a Příbramí od 14. prosince nevyjedou. Všech deset autobusů Solaris sice včas dodal a jsou připravené k provozu, zpoždění je na straně ČEZ ESCO a vodíkové plničky, respektive skotského dodavatele technologie. Logan Energy dodává elektrolyzér, skladovací nádrže i palivový systém. 

 

Pilotní projekt Středočeského kraje a dopravní společnosti Martin Uher Bus, kdy na linkách 446, 517 a 688 mají nahradit klasické autobusy na naftu bezemisní autobusy s pohonem na vodík, měl být zahájen v polovině prosince 2025. Z důvodu zpoždění u dodavatele zařízení plničky by deset autobusů Solaris Urbino hydrogen mělo vozit cestující až v březnu příštího roku. Provoz na linkách budou dál zajišťovat současné dieselové autobusy. 

Pro skotskou firmu Logan Energy je český projekt významnou zakázkou a oznámila ho i prostřednictvím tiskové zprávy. I přes zpoždění bude Mníšecko ve Středočeském kraji první oblastí v Česku s pravidelným provozem vodíkových autobusů.