Vodíkové autobusy pro Detsche Bahn v Německu
Prvních sedm autobusů H2.City Gold bude dodáno ještě letost. Vizualizace DB AG/CaetanoBus

Deutsche Bahn poprvé objednala pro svou autobusovou divizi DB Regio Bus vodíkové autobusy. S portugalským CaetanoBus uzavřela rámcovou smlouvu na autobusy H2.City Gold.

Deutsche Bahn poprvé objednala pro svou autobusovou divizi DB Regio Bus vodíkové autobusy. S portugalským CaetanoBus uzavřela rámcovou smlouvu na autobusy H2.City Gold.

Podle rámcové smlouvy má být 60 autobusů na palivové články dodáno do roku 2026. DB Regio již závazně objednala prvních sedm autobusů. Podle DB budou vozidla dodána letos a v Dolním Sasku a Šlesvicku-Holštýnsku se budou používat od začátku roku 2024.

"Za objednávkou je jasný cíl DB vyřadit poslední dieselový autobus v roce 2038. Všechny nově pořízené autobusy mají být provozovány bez emisí již za sedm let," uvádí Detsche Bahn. S přibližně 470 miliony cestujících ročně je DB Regio Bus největším poskytovatelem autobusové dopravy v Německu.

Evelyn Palla, členka představenstva pro regionální dopravu DB AG: „Vodíkové autobusy jsou šetrné ke klimatu a mají další výhodu: natankování je rychlejší než se nabíjejí baterie čistě elektrického autobusu. Díky dlouhému dojezdu mohou vodíkové autobusy nahradit stávající dieselová vozidla zvláště ve venkovských oblastech. Objednávkou 60 vodíkových autobusů děláme další krok k tomu, abychom se rozloučili s naftou.“

H2.City Gold měří na délku dvanáct metrů. Palivové články dodává Toyota. Poprvé byl autobus představen na veletrhu Buswordl v Bruselu v roce 2019.

Nové autobusy H2 CityGold pro DB jsou dlouhé dvanáct metrů a mají 34 míst k sezení a 47 míst ke stání. Prostor pro cestující je bezbariérový a nabízí dva metry široký prostor pro vozíčkáře. S jednou nádrží vodíku mohou vozidla ujet 350 (v zimě) a až 550 (v létě) kilometrů. V autobusech je řada bezpečnostních systémů, například varování před možnou kolizí s chodci nebo jinými účastníky silničního provozu.

Dvě předchozí verze vozidel jsou v provozu v dceřiné společnosti DB Autokraft v rámci vodíkového projektu eFarm v okrese Severní Frísko (Nordfriesland) ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko. DB Regio Bus realizuje projekty s pohony šetrnými ke klimatu, včetně bateriových autobusů, ve více než 35 lokalitách.

Rámcová dohoda na 60 autobusů platí do roku 2026 a objem zakázky je téměř 40 milionů eur (přibližně 960 milionů korun). Pět nových vozidel bude použito v oblasti Jever (okres Frísko ve spolkové zemi Dolní Sasko) a dvě v Rendsburgu-Eckernförde (okres ve Šlesvicko-Holštýnsku).

.


Vodíkové autobusy pro Detsche Bahn v Německu
H2.City Gold. Foto DB AG/CaetanoBus