Dr. Ing. Zdeněk Porš z výzkumného ústavu ve Forschugszentru Jülich
Jako jedno z důležitých témat v rámci připravovaného programu „GREEN EUROPE“ - zelené autobusy pro Evropu - bude na výstavě mimo jiné samostatně prezentována nutná potřeba alternativních zdrojů pro pohon dopravních prostředků.
Jako jedno z důležitých témat v rámci připravovaného programu „GREEN EUROPE“ - zelené autobusy pro Evropu - bude na výstavě mimo jiné samostatně prezentována nutná potřeba alternativních zdrojů pro pohon dopravních prostředků.
Progress – pokrok v této oblasti a uspíšení hledání nových zdrojů je vyvoláno situací, kdy se nezadržitelně blíží čas vyčerpání zásob, které jsou hlavním zdrojem energie. Odborníci se shodují, že nová alternativa v podobě vodíku jako zdroje energie pro budoucnost je nejreálnější. Hmatatelné důkazy o tom, že vodík je možno využívat v praktickém provozu, jsou již známy několik let. Ovšem stále zůstává mnoho nedořešených otázek, které brání tomu, aby se stal vodíkový pohon běžnou součástí našeho života, a to nejen v oblasti dopravy.
www.businessinfo.cz: Výsledky projektu provozu autobusů na vodíkový pohon CUTE (Clean Urban Transport for Europe).
CUTE.pdf
Program výstavy připravují organizátoři společně s Dr. Ing. Zdeňkem Poršem z výzkumného ústavu ve Forschugszentru Jülich, kde pracuje na tématu výroby vodíku z nafty pro automobilové a letecké aplikace palivových článků.
Dr. Ing. Zdeněk Porš vystudoval strojní fakultu ČVUT v Praze se zaměřením na tepelná a jaderná energetická zařízení a následně získal doktorát na RWT Aachen v oboru palivových článků. V této oblasti je autorem čtyř patentů a patentových přihlášek.
TZ Coach Progress
www.businessinfo.cz: Výsledky projektu provozu autobusů na vodíkový pohon CUTE (Clean Urban Transport for Europe).
CUTE.pdf
Program výstavy připravují organizátoři společně s Dr. Ing. Zdeňkem Poršem z výzkumného ústavu ve Forschugszentru Jülich, kde pracuje na tématu výroby vodíku z nafty pro automobilové a letecké aplikace palivových článků.
Dr. Ing. Zdeněk Porš vystudoval strojní fakultu ČVUT v Praze se zaměřením na tepelná a jaderná energetická zařízení a následně získal doktorát na RWT Aachen v oboru palivových článků. V této oblasti je autorem čtyř patentů a patentových přihlášek.
Ve druhém čísle výstavního zpravodaje COACH PRORESS 2006 bude v souvislosti s přípravou programu uveřejněn rozsáhlý příspěvek s tematickým zaměřením právě na využití vodíkových palivových článků pro autobusy. Pokud již není pozdě, pak je nejvyšší čas se tímto tématem vážně zabývat. Právě podzimní výstava autobusů a autobusové dopravy v Praze je tím nejvhodnějším prostorem pro prezentaci těchto nových technologií.
TZ Coach Progress

Chorvatsko získalo financování na pořízení nových…
Chorvatský Záhřeb získá příští léto 70 elektrických autobusů
Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů


