Chytré semafory nahradí ve Vídni postupně zhruba 200 stávajících semaforů s poptávkovými tlačítky.Foto: wien.gv.at
Chytré semafory sami poznají, kdy chce chodec přejít přes ulici. Nová technologie bude v rakouské metropoli rozmisťována po ukončení testovací fáze na podzim tohoto roku.
Chytré semafory sami poznají, kdy chce chodec přejít přes ulici. Nová technologie bude v rakouské metropoli rozmisťována po ukončení testovací fáze na podzim tohoto roku.
Chytré semafory nahradí zhruba 200 stávajících semaforů s tlačítkovým ovládáním pro chodce.
Nový systém chytrých semaforů bude zaveden i v rámci bezpečnostního balíčku města Vídně pro školy. Technologie již nefunguje na základě stisknutí tlačítka, nýbrž na principu automatické detekce. Jednotlivá místa, kde budou semafory rozmístěny, se určí po domluvě s jednotlivými okrsky a dopravními úřady. „Nová technologie zvýší bezpečnost našich dětí po cestě do školy“, říká vídeňská radní pro dopravu Maria Vassilakou.
Jak to funguje
Systém, který město Vídeň společně s Technickou univerzitou Graz vyvíjí a testuje, pomocí videodetekce umístěné ve výšce čtyř metrů zaznamenává blížícího se chodce a to až na vzdálenost osmi metrů od přechodu. Algoritmus softwaru spočítá na základě směru pohybu chodce předpokládanou trasu a data dále předá do řídícího centra. Jakmile kolemjdoucí dorazí k semaforu, naskočí zelená.
Technické zařízení slouží výhradně k rozpoznání pohybového vzoru a nemůže být využito pro sledování osob. Veškerá pořízená data jsou zpracována na místě a následně ihned smazána.
Eurocomm-PR Vídeň-Praha
Nový systém chytrých semaforů bude zaveden i v rámci bezpečnostního balíčku města Vídně pro školy. Technologie již nefunguje na základě stisknutí tlačítka, nýbrž na principu automatické detekce. Jednotlivá místa, kde budou semafory rozmístěny, se určí po domluvě s jednotlivými okrsky a dopravními úřady. „Nová technologie zvýší bezpečnost našich dětí po cestě do školy“, říká vídeňská radní pro dopravu Maria Vassilakou.
Jak to funguje
Systém, který město Vídeň společně s Technickou univerzitou Graz vyvíjí a testuje, pomocí videodetekce umístěné ve výšce čtyř metrů zaznamenává blížícího se chodce a to až na vzdálenost osmi metrů od přechodu. Algoritmus softwaru spočítá na základě směru pohybu chodce předpokládanou trasu a data dále předá do řídícího centra. Jakmile kolemjdoucí dorazí k semaforu, naskočí zelená.
Technické zařízení slouží výhradně k rozpoznání pohybového vzoru a nemůže být využito pro sledování osob. Veškerá pořízená data jsou zpracována na místě a následně ihned smazána.
Eurocomm-PR Vídeň-Praha