Vídeň zavírá ulice pro auta a otevírá pro chodce. Foto Eurocomm-PR
Město začalo s přeměnou tří desítek ulic na
pěší zóny. Chce podpořit dodržování bezpečných odstupů mezi lidmi a
minimalizovat riziko přenosu nákazy koronavirem.
Město začalo s přeměnou tří desítek ulic na
pěší zóny. Chce podpořit dodržování bezpečných odstupů mezi lidmi a
minimalizovat riziko přenosu nákazy koronavirem.
V rakouské
metropoli se od začátku týdne objevuje dvacet nových pěších zón a navíc i
devět tzv. „zón setkávání,“ které fungují na podobném principu jako
známá nákupní třída Mariahilferstraße a umožňují chodcům pohyb po celé
šíři komunikace. Na ní je částečně povolen vjezd automobilům, MHD i
cyklistům, ve skutečnosti ale spíše připomíná pěší zónu než ulici s
běžným provozem.
Více prostoru chodci nyní dostávají především v místech s hustou zástavbou, vysokou koncentrací obyvatel, úzkými chodníky a menším počtem parků. Tedy tam, kde lze jen těžko dodržovat doporučovaný bezpečnostní odstup. Více než třetina vídeňských chodníků, takřka 1 500 kilometrů, je totiž užší než dva metry. Dočasnou změnu ulic v pěší zóny umožnila celorakouská novela dopravních předpisů.
Více prostoru chodci nyní dostávají především v místech s hustou zástavbou, vysokou koncentrací obyvatel, úzkými chodníky a menším počtem parků. Tedy tam, kde lze jen těžko dodržovat doporučovaný bezpečnostní odstup. Více než třetina vídeňských chodníků, takřka 1 500 kilometrů, je totiž užší než dva metry. Dočasnou změnu ulic v pěší zóny umožnila celorakouská novela dopravních předpisů.
Na
podpoře pěší dopravy si Vídeň zakládá dlouhodobě. V předcházejícím roce
vykonali Vídeňané 30 procent všech cest pěšky. Na kolo připadalo 7
procent, MHD 38 procent a pouze 25 procent na cesty autem.
Eurocomm-PR Vídeň-Praha
