Vozidlový park městských firem ve Vídni bude do roku 2040 bez emisí. Foto: (c) PID/Votava
Klimatický plán rakouského hlavního města předpokládá uhlíkovou neutralitu své flotily nejpozději v roce 2040. Kromě osobních aut se alternativní pohony týkají i speciálních automobilů a autobusů.
Klimatický plán rakouského hlavního města předpokládá uhlíkovou neutralitu své flotily nejpozději v roce 2040. Kromě osobních aut se alternativní pohony týkají i speciálních automobilů a autobusů.
Nejpozději od roku 2025 nebude hlavní město Rakouska do městského vozového parku pořizovat žádná nová benzinová ani naftová vozidla. Možné výjimky se vztahují na určitá speciální vozidla, pro která do té doby nebudou k dispozici žádné alternativy bez emisí CO2. Město ale i u speciálních vozidel předpokládá, „že se technologie pro vozidla s alternativními pohony vyvine natolik, že na trhu budou dostupné dostatečně fungující alternativy“. Jak v prohlášení města uvádí radní Jürgen Czernohorszky, cílem je zajistit do roku 2040 dosažení uhlíkové neutrality vozového parku města.
Vídeňský vozový park tvoří v současnosti tři tisíce vozů, z nich 125 je na elektrický pohon, z toho 82 jsou osobní elektroauta, zbytek tvoří nákladní auta nebo jiné speciální vozy. První vůz pro svoz elektronického odpadu v Rakousku slouží ve Vídni dva roky a druhý od loňského léta. Provoz v praxi sleduje tým z Vídeňské technické univerzity a zkoumané parametry a kritéria přinášejí "pozitivní empirické hodnoty". Město je spokojené s kapacitou a kvalitou baterie, která vyhovuje všem ročním obdobím. Kromě ceny tedy neexistují žádná omezení ve srovnání s konvenčními vozy na svoz odpadu.
Přeměna na elektrické pohony postupuje i u autobusů: Wiener Linien nedávno zahájila výstavbu kompetenčního centra pro elektrické autobusy jižně od hlavního města odkud bude vyjíždět 52 e-busů.
Vídeňský vozový park tvoří v současnosti tři tisíce vozů, z nich 125 je na elektrický pohon, z toho 82 jsou osobní elektroauta, zbytek tvoří nákladní auta nebo jiné speciální vozy. První vůz pro svoz elektronického odpadu v Rakousku slouží ve Vídni dva roky a druhý od loňského léta. Provoz v praxi sleduje tým z Vídeňské technické univerzity a zkoumané parametry a kritéria přinášejí "pozitivní empirické hodnoty". Město je spokojené s kapacitou a kvalitou baterie, která vyhovuje všem ročním obdobím. Kromě ceny tedy neexistují žádná omezení ve srovnání s konvenčními vozy na svoz odpadu.
Přeměna na elektrické pohony postupuje i u autobusů: Wiener Linien nedávno zahájila výstavbu kompetenčního centra pro elektrické autobusy jižně od hlavního města odkud bude vyjíždět 52 e-busů.