V rakouské metropoli začala výstavba nového autobusového nádraží s bezbariérovým a udržitelným konceptem, snadnou dopravní dostupností i přilehlým hotelem. Moderní infrastruktura v centru města má znamenat více pohodlí pro cestující a posílení Vídně jako mezinárodního dopravního uzlu. Rozsáhlý investiční projekt by měl být hotový v roce 2029.
V rakouské metropoli začala výstavba nového autobusového nádraží s bezbariérovým a udržitelným konceptem, snadnou dopravní dostupností i přilehlým hotelem. Moderní infrastruktura v centru města má znamenat více pohodlí pro cestující a posílení Vídně jako mezinárodního dopravního uzlu. Rozsáhlý investiční projekt by měl být hotový v roce 2029.
Stavba nového autobusové nádraží v městském obvodu Leopoldstadt, který leží hned za historickým centrem, začala letos v prosinci. Odhadované náklady činí 158 milionů eur, přičemž město poskytne 45 milionů eur jako dočasný vlastní kapitál. Pro veřejnost se má nádražní areál otevřít v roce 2029.
Projekt, který vídeňská radnice schválila už v roce 2019, má nahradit již nevyhovující autobusová stanoviště. Radní Barbara Novak uvedla, že nový terminál je důležitým krokem k moderní a efektivní dopravní síti. Podle ní jde o strategickou investici s dlouhodobou vizí, která zvýší komfort mezinárodního cestování, dopravně odlehčí městským obvodům a zároveň podpoří hospodářský růst města.
Nový terminál bude otevřený nepřetržitě po celý rok. Cestující zde naleznou 30 zastřešených nástupišť, prostorné čekárny s bezplatnou Wi-Fi, prodejny jízdenek, informační služby, digitální orientační systémy, prodej občerstvení i obchody. Součástí areálu budou i bezbariérové toalety, úschovna zavazadel, místnosti na přebalování a kojení či zázemí pro řidiče.
Podél přilehlé dopravní tepny Handelskai vyroste také dvoupodlažní provozní budova pro policii a další veřejné složky, které posílí bezpečnost okolí. Projekt zahrnuje i výstavbu hotelu Radisson RED se 220 pokoji, restaurací, barem a veřejnými prostory pro cestující, návštěvníky hotelových akcí i místní obyvatele.
Architektonický návrh nádraží od společnosti Burtscher-Durig ZT GmbH spojuje podle vídeňské radnice estetický design, funkčnost a udržitelnost. Terminál tak doplní prosvětlené ozeleněné zastřešení, bezbariérové trasy, digitální navigace a moderní řešení pro e-mobilitu. Přímé napojení na dálnici A23 zase uleví okolním silnicím, přístup k lince metra U2 zajistí snadnou dostupnost a nová lávka pro pěší a cyklisty přes silnici Handelskai a kolejiště rakouského dopravce ÖBB propojí areál s dunajským nábřežím.
Realizace projektu proběhne ve dvou etapách. Nejprve vznikne terminál, hotel a nová lávka přes Handelskai k pravému nábřeží Dunaje. Druhá fáze počítá s výškovou budovou, jejíž výstavba bude záviset na vývoji realitního trhu.
Na přípravu terminálu a hotelu dohlíží Vienna Terminal & Hospitality Development GmbH, podnik spadající pod developerskou společnost WSE Wiener Standortentwicklung GmbH z městské skupiny Wien Holding. O provoz nádraží se postará konsorcium BGR Busterminal GmbH.
Zdroj: Mezinárodní kancelář města Vídně v Praze

Umbrella poprvé vyjíždí na Slovensku
Ve Versailles budou jezdit elektrickými autobusy Heuliez
Nové linky FlixBusu: Havířov – Teplice, Praha – Londýn


