
© Jan Spousta
Třetí z fotoreportáží Jana Spousty z cest. Trolejbusový vozový park je složený pouze z vozů Škoda 14Tr a 15Tr.
Třetí z fotoreportáží Jana Spousty z cest. Trolejbusový vozový park je složený pouze z vozů Škoda 14Tr a 15Tr.
Redakce děkuje za aktuální záběry z terénu i informace. Následovat budou České Budějovice, Písek, Jižní Čechy, Ostrava bez záruky pořadí.Páteří MHD v Žilině jsou trolejbusy, které poprvé vyjely v roce 1994. Jejich síť dnes pokrývá všechny důležité směry. Vozový park tvoří stále jen vozy Škoda 14Tr (13 vozů) a zejména 15Tr (29 vozů); jediným nízkopodlažním vozidlem na trolejbusové lince byl autobus červený SOR NB 12 – s polskou registrační značkou. Převážně vysokopodlažní jsou i autobusy DP města Žiliny, mezi nimi se však již objevují nové Citelisy. Kladem systému MHD je skutečnost, že automat na jízdenky je téměř na každé zastávce.
Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku I: Banská Bystrica
Fotografie jsou řazeny od autobusů MHD (Citelis a Karosy devítkové řady) přes trolejbusy a zmíněný červený autobus SOR až po vozy SAD. Autobusy SAD Žilina: kromě Karos a Crosswayů jeden nepříliš častý Irisbus Midway. Poslední je Crossway SAD Zvolen.

MHD Žilina © Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

SAD Žilina © Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

© Jan Spousta

SAD Zvolen © Jan Spousta