Veolia Transport Východní Čechy realizuje projekt modernizace vozového parku
Veolia Transport obnovuje vozový park převážně vozy vyrobenými v Iveco CR a SOR. Foto VT

Projekt je spolufinancován z prostředků Regionálního operačního programu Střední Čechy.
Reklama
Projekt je spolufinancován z prostředků Regionálního operačního programu Střední Čechy.
Praha 7. června 2013 – Společnost Veolia Transport Východní Čechy a.s. (VT VČ) zahájila projekt modernizace vozového parku „Nákup ekologických, bezbariérových, nízkopodlažních autobusů pro Středočeský kraj“ s využitím finančních prostředků poskytnutých z Regionálního operačního programu Střední Čechy (ROP SČ). Výše poskytnuté dotace činí 9 969 000 korun.

Prostřednictvím tohoto projektu společnost VT VČ plánuje nákup sedmi moderních částečně nízkopodlažních autobusů splňujících emisní normu EURO 5 EEV, které budou vybaveny výklopnou mechanickou plošinou umožňující snadný nástup cestujícím na invalidním vozíku nebo rodičům s kočárky, informačními tably spolu s informačním systémem pro zrakově postižené občany. Autobusy, které budou pořízeny na základě výběrového řízení, budou provozovány na linkách ve Středočeském kraji, které spojují okresní města Kolín, Kutná Hora a Čáslav s okolními městy a vesnicemi v rámci tohoto kraje a zvýší kvalitu přepravy například do senior center a zdravotnických zařízeních.

„Cílem tohoto projektu je v rámci obnovy vozového parku zkvalitnění úrovně veřejné autobusové dopravy a podpora udržitelného rozvoje ve Středočeském kraji. Linky, na kterých budou nově pořízené autobusy nasazeny, zajišťují zejména odvoz žáků a studentů do škol, občanů do práce, seniorů za lékaři a za nákupy,“ uvedl Jindřich Poláček, generální ředitel Veolia Transport Východní Čechy „Předpokládaný průměrný roční proběh jednoho autobusu bude podle aktuálních jízdních řádů 43 955 kilometrů,“ dodal Jindřich Poláček.

Dopravce v současné době disponuje pouze malým podílem nízkopodlažních, bezbariérových autobusů, kterými by mohla být zajišťována doprava na méně frekventovaných trasách pro zajištění dopravní obslužnosti menších a odlehlejších obcí ve Středočeském kraji. V současné době je doprava na těchto linkách zajišťována standardními autobusy (kapacita 43 a více sedících osob), případně středně kapacitními autobusy s kapacitou větší než 25 sedících osob. Provozování dopravy na těchto linkách stávajícími autobusy je ekonomicky nevýhodné. VT VČ se spolu s objednatelem dopravy snaží prostřednictvím tohoto projektu zlepšovat své služby pro cestující včetně zvyšování dostupnosti veřejné dopravy pro osoby s omezenou schopností pohybu či orientace. Zároveň usiluje o zvýšení ekonomické efektivnosti zajišťování veřejné dopravy, která je spolufinancována finančními prostředky kraje včetně její ekologizace.

„Naším záměrem je na méně vytížené linky zařadit více nízkokapacitních a provozně levnějších vozidel, a to i do meziměstské dopravy. Chceme pokračovat v modernizaci vozového parku a zvyšování ekologičnosti dopravy,“ doplnil Jindřich Poláček.

Pořízené autobusy budou nasazeny na linky VT VČ na Kolínsku například na linky 240016 Kutná Hora-Kolín nebo 240056 Čáslav-Kutná Hora-Kolín, na Kutnohorsku například na linky 240011 Uhlířské Janovice-Petrovice II, Losiny nebo 240015 Kutná Hora-Zbraslavice či 240021 Kutná Hora-Uhlířské Janovice-Sázava, na Čáslavsku na linky 240043 Čáslav-Žleby nebo 240051 Čáslav-Zbýšov, Chlum.

Projekt je spolufinancován z prostředků Regionálního operačního programu Střední Čechy.

TZ Veolia Transport
Veolia Transport se stala členem skupiny Arriva. K přejmenování dojde k 1.7.2013.
Zeptali jsme se Ivo Novotného z Veolie Transport na aktuální průběh změn v souvislosti se začleněním společnosti Veolia Transport Central Europe do skupiny Arriva.

Veolia Transport Východní Čechy realizuje projekt modernizace vozového parku