Velká zakázka na dodávku 80 nových autobusů Mercedes-Benz pro Dubaj
Mercedes-Benz Citaro s novým faceliftem.

Roads and Transport Authority (RTA) rozšíří svůj vozový park o 68 autobusů Mercedes-Benz Citaro nejnovější generace a 12 expresních autobusů. Klimatizace pro tropické oblasti a „vzduchové uzávěry” dveří.
Roads and Transport Authority (RTA) rozšíří svůj vozový park o 68 autobusů Mercedes-Benz Citaro nejnovější generace a 12 expresních autobusů. Klimatizace pro tropické oblasti a „vzduchové uzávěry” dveří.
Stuttgart/Dubaj – Dopravní podnik Roads and Transport Authority (RTA) z Dubaje a EvoBus GmbH, dceřiná společnost firmy DaimlerChrysler, uzavřeli koncem května 2006 v Dubaji smlouvu o dodávce 80 autobusů Mercedes-Benz. Těžiště zakázky leží v 68 nízkopodlažních autobusech konstrukční řady Mercedes-Benz Citaro z mannheimské produkce. Z toho je 49 vozidel v provedení linkových kloubových autobusů s délkou 18 m a 19 vozidel v provedení linkových autobusů s délkou 13 m. Třináct z těchto vozidel získalo speciální letištní výbavu, šest autobusů exkluzivní VIP výbavu. Dodávka se plánuje na duben 2007. Dále zakázka zahrnuje dvanáct expresních autobusů s podvozky brazilské produkce. Nízkopodlažních autobusů Citaro bylo dodáno od počátku sériové výroby v roce 1998 již téměř 15000.

Dubaj jako jeden ze sedmi členských států Spojených arabských emirátů tvoří se svým stejnojmenným hlavním městem významné kulturní, průmyslové a politické centrum v oblasti zálivu. Veřejná hromadná doprava v Dubaji se omezuje v současnosti na síť autobusových linek a taxi, železniční doprava zde zatím neexistuje. Existují konkrétní plány na propojení systému dubajského metra a autobusů. S ohledem na tento projekt, jehož dokončení se plánuje na rok 2010, se dopravní podnik Roads and Transport Authority rozhodl pro pořízení celkem 80 autobusů značky Mercedes-Benz.

Veškeré autobusy Citaro mají ve své výbavě některé zvláštnosti, jelikož písečné bouře, teploty až 50 °C a 90% vlhkost vzduchu nejsou v Dubaji žádnou vzácností. Pro vyrovnání se s těmito extrémními klimatickými podmínkami získala všechna vozidla výkonnou klimatizaci „pro tropické oblasti“. Kromě toho odrazí vedro „vzduchové uzávěry” na všech vstupních dveřích. Tyto studené shora dolů vanoucí vzduchové sloupce zabraňují pronikání teplého vzduchu dovnitř, když se otevřou dveře. V místě řidiče i na všech místech pro cestující lze klimatizaci individuálně ovládat pomocí ofukovacích trysek. Pro co nejlepší tepelnou izolaci disponují autobusy předním sklem Opticool a boční skla jsou tmavě tónovaná. Pro usnadnění řízení při couvání jsou autobusy Citaro vybaveny vzadu zpětnými kamerami.

Vozidla Citaro pro Dubaj jsou ve vnitřním prostoru vybavena počitadly cestujících a vnitřními ukazateli cíle jízdy. Jedná se o 17 palcové barevné monitory TFT, z kterých mohou cestující vyčíst aktuální čas, číslo linky, cíl jízdy a příští zastávku. Na ukazateli se střídá arabština a angličtina, což usnadní také turistům a mezinárodním obchodníkům orientaci v Dubaji. Linkové varianty Mercedes-Benz Citaro s VIP výbavou získaly luxusní sedadla podobající se zájezdovým autobusům s vysokým komfortem při sezení. Dalšími nadstandardy jsou světla pro čtení nad sedadly, zavazadlové síťky na opěrkách sedadel a mechanický sklápěcí rám pro invalidní vozíčky u středních nástupních dveří se signalizačními tlačítky ve výši přizpůsobené postiženým lidem. dalšími nadstandardy Dubajské dopravní podniky zvolily v oblasti pohonu nové výkonné hnací jednotky Euro 4 založené na dieselové technologii BlueTec. Se svým vozovým parkem čítajícím 550 autobusů patří Roads and Transport Authority (RTA) k největším dopravním podnikům v Dubaji. Vozidla propojují jak město, tak i vzdálené okolí. V průměru dosahuje autobus v pouštním státě při době nasazení 18 hodin denně kilometrového výkonu 200 000 km ročně.
TZ DaimlerChrysler