Velká investice do vodíkových autobusů v Soulu

Do roku 2026 dodá Hyundai Motor pro provoz v jihokorejském hlavním městě Soulu 1 300 autobusů s palivovými články. Přeměna čeká i letištní autobusy.

 

Do roku 2026 dodá Hyundai Motor pro provoz v jihokorejském hlavním městě Soulu 1 300 autobusů s palivovými články. Přeměna čeká i letištní autobusy.

 

Podle Memoranda o porozumění (MOU) podepsaného mezi korejskou společností Hyundai Motor, městem Soul, národními úřady a dalšími aktéry, půjde o přeměnu městských i příměstských autobusů, včetně 300 letištních, v nízkopodlažní i vysokopodlažní variantě. Kromě vozidel je součástí velké investice pět čerpacích stanic na vodík. Autobusy s palivovými články mají být dodávány do roku 2026. Finanční i administrativní podporu přislíbilo korejské ministerstvo životního prostředí. MOU je součástí snahy o přeměnu Soulu na přední město vodíkové mobility.

Hyundai dodává autobusy na palivové články do Soulu od roku 2020. Nyní se zavázala rozšířit svou výrobní kapacitu a zaměřit se na výzkum a vývoj vodíkových autobusů.

Automobilový gigant se také podílí na vytvoření ekosystému pro vodík, mimo jiné na výrobním zařízením pro zelený vodík. Zařízení bude využívat bioplyn pro výrobu vodíku a bude mít kapacitu 500 kilogramů vodíku denně.

Všech 7 400 městských autobusů v Soulu přešlo v roce 2011 na stlačený zemní plyn. Asi 830 autobusů bylo nahrazeno elektrickými autobusy, 27 městských jezdí na vodík. 450 kyvadlových autobusů mezi letištěm Incheon a Soulem je naftových, do roku 2026 mají být dvě třetiny z nich nahrazeny vodíkovými.