Na krajských příměstských linkách se jízdné neplatí, ve Zlíně a Otrokovicích je potřeba mít platný kupón, SMS jízdenku nebo označenou jízdenku pro jednotlivou jízdu.
Na krajských příměstských linkách se jízdné neplatí, ve Zlíně a Otrokovicích je potřeba mít platný kupón, SMS jízdenku nebo označenou jízdenku pro jednotlivou jízdu.
Opatření Zlínského kraje, podle něhož je mimořádně povoleno používání příměstských autobusů bez placení jízdného, se netýká trolejbusů ani autobusů MHD Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice. V MHD cestující nadále potřebují platný jízdní doklad.
V trolejbusech a autobusech MHD ve Zlíně i Otrokovicích musí mít cestující i v době mimořádných opatření souvisejících s koronavirovou pandemií při přepravě platný jízdní doklad. Z důvodu ochrany řidičů před nákazou byl zastaven doplňkový prodej jízdenek u řidičů vozidel MHD, ale nadále platí povinnost cestujících prokázat se případné přepravní kontrole platnou časovou jízdenkou, jízdenkou SMS v mobilním telefonu nebo označenou jízdenkou pro jednotlivou jízdu.
„Dostali jsme v této věci několik dotazů a uvědomili jsme si, že u některých cestujících by mohl vzniknout mylný dojem, že rozhodnutí kraje o dočasném odpuštění jízdného v příměstské linkové autobusové dopravě by se mohlo týkat i MHD. Není tomu tak. Bezplatná doprava se vztahuje pouze na autobusovou dopravu, jejímž objednavatelem je Zlínský kraj. Objednavatelem MHD ve Zlíně a Otrokovicích a zřizovatelem Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice jsou obě města. Jízdné v MHD je třeba nadále platit podle platného tarifu,“ upozornil ředitel DSZO Josef Kocháň.
Nákup jízdních dokladů pro MHD i označování jízdenek pro jednotlivou jízdu ve vozidlech probíhají bez kontaktu s řidiči. Z evidence DSZO vyplývá, že 75 procent cestujících využívá nějaký druh předplaceného časového jízdného, zhruba 10 procent cestujících se přepravuje zcela zdarma podle zákona nebo na základě schváleného tarifu DSZO a jen 15 procent cestujících používá jízdenky pro jednotlivou jízdu. Označovače jízdenek jsou ve vozech MHD umístěny u všech dveří a cestující se jich nemusejí ani dotýkat.
„Chápu opatření v krajské autobusové dopravě, kde všichni cestující při nástupu a nákupu jízdenek procházejí v menší vzdálenosti než jeden metr od řidiče a kde stanoviště řidiče nejsou oddělena skleněnou přepážkou jako v MHD. V trolejbusech a autobusech MHD není důvod, proč by měli být cestující od povinnosti opatřit si jízdní doklad – předem mimo vozidlo – osvobozeni,“ uvedl ředitel DSZO a dodal: „Počty cestujících ve vozidlech MHD po vyhlášení nouzového stavu velmi výrazně poklesly. Předpokládáme, že mezi uživateli MHD je v současné době drtivá většina těch, kteří využívají nějakou formu předplacené časové jízdenky.“
DSZO
V trolejbusech a autobusech MHD ve Zlíně i Otrokovicích musí mít cestující i v době mimořádných opatření souvisejících s koronavirovou pandemií při přepravě platný jízdní doklad. Z důvodu ochrany řidičů před nákazou byl zastaven doplňkový prodej jízdenek u řidičů vozidel MHD, ale nadále platí povinnost cestujících prokázat se případné přepravní kontrole platnou časovou jízdenkou, jízdenkou SMS v mobilním telefonu nebo označenou jízdenkou pro jednotlivou jízdu.
„Dostali jsme v této věci několik dotazů a uvědomili jsme si, že u některých cestujících by mohl vzniknout mylný dojem, že rozhodnutí kraje o dočasném odpuštění jízdného v příměstské linkové autobusové dopravě by se mohlo týkat i MHD. Není tomu tak. Bezplatná doprava se vztahuje pouze na autobusovou dopravu, jejímž objednavatelem je Zlínský kraj. Objednavatelem MHD ve Zlíně a Otrokovicích a zřizovatelem Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice jsou obě města. Jízdné v MHD je třeba nadále platit podle platného tarifu,“ upozornil ředitel DSZO Josef Kocháň.
Nákup jízdních dokladů pro MHD i označování jízdenek pro jednotlivou jízdu ve vozidlech probíhají bez kontaktu s řidiči. Z evidence DSZO vyplývá, že 75 procent cestujících využívá nějaký druh předplaceného časového jízdného, zhruba 10 procent cestujících se přepravuje zcela zdarma podle zákona nebo na základě schváleného tarifu DSZO a jen 15 procent cestujících používá jízdenky pro jednotlivou jízdu. Označovače jízdenek jsou ve vozech MHD umístěny u všech dveří a cestující se jich nemusejí ani dotýkat.
„Chápu opatření v krajské autobusové dopravě, kde všichni cestující při nástupu a nákupu jízdenek procházejí v menší vzdálenosti než jeden metr od řidiče a kde stanoviště řidiče nejsou oddělena skleněnou přepážkou jako v MHD. V trolejbusech a autobusech MHD není důvod, proč by měli být cestující od povinnosti opatřit si jízdní doklad – předem mimo vozidlo – osvobozeni,“ uvedl ředitel DSZO a dodal: „Počty cestujících ve vozidlech MHD po vyhlášení nouzového stavu velmi výrazně poklesly. Předpokládáme, že mezi uživateli MHD je v současné době drtivá většina těch, kteří využívají nějakou formu předplacené časové jízdenky.“
DSZO