VDL Bus & Coach staví první elektrický obytný automobil
Elektrický Fixxter bude schopen ujet asi 300 kilometrů. Foto VDL

E-Fixxter pro 4 až 5 osob zamíří na nizozemský trh ještě letos. Zaplní mezeru na trhu, zvláště v této koronavirové době.
E-Fixxter pro 4 až 5 osob zamíří na nizozemský trh ještě letos. Zaplní mezeru na trhu, zvláště v této koronavirové době.
VDL Bus Venlo, součást VDL Bus & Coach, navázalo dlouhodobou spolupráci se společností Camperfixx B.V., výrobcem obytných vozů z nizemského Fríska. Nabídnou rekreantům E-Fixxter, elektrický obytný vůz bude schopen ujet asi 300 kilometrů.

VDL postaví kompaktní elektrické obytné vozy založené na téměř identických vozech Peugeot Expert, Toyota Proace, Opel Vivaro a Citroën Jumpy. Minimálně 30 elektrických vozidel bude k dispozici na nizozemském trhu v roce 2021. Vozidla budou prodávána společností Camperfixx.

S Camperfixx bude spolupracovat sekce speciálních vozidel ve VDL Bus Venlo, které už má úspěch s přestavbou autobusů na mobilní lékařské ordinace nebo sledovacích vozidel pro policii.

Podle průzkumu, který provedla organizace Bovag v červenci 2020, nizozemští rekreanti hromadně nakupují obytné vozy. Ani koronavirová krize je neodradila, mnoho lidí se rozhoduje pro individuální dopravu místo například létání do zahraničních destinací. Kromě 120 000 obytných automobilů a obytných vozidel má Nizozemsko podle údajů Bovag také půl milionu karavanů.

Camperfixx potřebuje uspokojit poptávku po elektrických obytných automobilech a spolupráci s VDL Bus Venlo vítá. Kromě Nizozemska je aktivní také v Německu a Belgii. Zaměřujeme se na aktivní mladé rodiny a lidi v seniorském věku, kteří si chtějí užít zasloužený odpočinek. Tyto cílové skupiny mají podle Camperfixx zájem přejít na udržitelnou dovolenou. Kompaktní elektrické obytné vozy vhodné pro 4 nebo 5 osob se zatím na trhu nenabízí.

Obytný elektrický automobil bude tedy ve verzi pro 4 a 5 osob. Vybírat bude možné ze dvou délek a díky kompaktnímu provedení je lze obě použít také jako "normální" auta. Mají výšku méně než 2 metry a poloměr otáčení obou variant je malý. Dojezd by měl být asi 330 kilometrů. Akumulátor se za půl hodiny nabije až na 80 procent. Zadní sedadlo se sklopí a lze jej za pouhých 10 sekund změnit na širokou postel. Je zde spousta skříněk a kuchyň je vybavena lednicí. Do vyklápěcí střechy lze umístit další postel.

VDL Bus Venlo, součást VDL Bus & Coach, vyrábí mini a midi autobusy pro zájezdovou a veřejnou dopravu, policejní vozidla, taxi autobusy, letištní vozy a vozidla pro speciální dopravu, jako jsou autobusy pro zdravotně postižené a VIP autobusy v jakékoliv verzi. Dále také pracuje na vývoji Medibusu. Tato mobilní lékařská ordinace využívající jako platformu autobus VDL typu Citea LLE-127 je v současné době využívána v rozsáhlé studii Institutu Roberta Kocha (RKI) o šíření COVID-19 v Německu.

Nizozemská VDL se zaměřuje na elektrickou dopravu a je jedním z předních hráčů v e-mobilitě v Evropě. Letos uvede na trh novou verzi Citea Electric pro veřejnou dopravu bez emisí.