Belgický výrobce s dlouholetými zkušenostmi s výrobou autobusů na vodík vyhrál tendr na 26 bezemisních autobusů pro město Kerpen, prvních deset dodá za rok.
Belgický výrobce s dlouholetými zkušenostmi s výrobou autobusů na vodík vyhrál tendr na 26 bezemisních autobusů pro město Kerpen, prvních deset dodá za rok.
Dopravní společnost Rhein-Erft-Verkehrsgesellschaft mbH (REVG) z města Kerpen v Severním Porýní-Vestfálsku v Německu v rámci přeměny svých autobusů na bezemisní pohony objednala prvních deset autobusů na vodík. Z celoevropského tendru na celkem 26 vodíkových autobusů vzešel jako vítěz belgický výrobce Van Hool. Pořízení autobusů s palivovými články pro pravidelnou dopravu v okrese Rhein-Erft financuje 80 % dodatečných nákladů vzniklých ve srovnání s nákupem autobusů se spalovacím motorem (částkou přibližně 7,5 milionu eur) Spolkové ministerstvo pro digitální záležitosti a dopravu (BMDV).
Vozový park REVG aktuálně zahrnuje 104 dieselových vozidel EURO VI, které mají být do roku 2030 postupně nahrazeny vozidly s alternativními pohony. Objednané autobusy na palivové články budou nasazeny na linkách REVG od roku 2024.
Vodíkové autobusy Van Hool s délkou 12,2 z řady A, která měla premiéru na jaře, jsou vybaveny modulem palivových článků od kanadské Ballard Power Systems 70 kW, centrálním elektromotorem Siemens PEM 2016 se špičkovým výkonem 160 kW a bateriemi Actia 24 kWh. Podle výrobce budou vozidla schopna ujet až 400 kilometrů.
V rámci zkoušek vozidel s alternativními pohony testovala REVG na jaře 2021 autobus s palivovými články Van Hool A330.
První autobus na vodík uvedl Van Hool v roce 2005 v Severní Americe, od roku 2007 jsou dostupné v Evropě.