při oficiálním startu plzeňského "science centra" Techmania. Fotoreportáž a ještě pár záběrů z depozitáře.
při oficiálním startu plzeňského "science centra" Techmania. Fotoreportáž a ještě pár záběrů z depozitáře.
O projektu jsme už informovali např.: Techmania: Bude se poklepávat na základní kámen.
V hale PJ 55 ještě z Rakouska-Uherska se sešla reprezentace Škody, ZČU i města a kraje i vedení centra za asistence širokého spektra médií. Slavnostní poklep se odehrál na objektu Van de Graafova generátoru. Ten pak přilákal nějvětší zájem účastníků.
Základní složkou centra bude expozice Edutorium zaměřená na demonstraci základních fyzikálních principů pomocí interaktivních exponátů. Další část bude tvořit expozice věnovaná historickému vývoji Škodovky včetně lokomotivy, turbiny ap. Na otevření první části projektu na ploše 3000 m2 se můžeme těšit již příští rok.
V hale PJ 55 ještě z Rakouska-Uherska se sešla reprezentace Škody, ZČU i města a kraje i vedení centra za asistence širokého spektra médií. Slavnostní poklep se odehrál na objektu Van de Graafova generátoru. Ten pak přilákal nějvětší zájem účastníků.
Základní složkou centra bude expozice Edutorium zaměřená na demonstraci základních fyzikálních principů pomocí interaktivních exponátů. Další část bude tvořit expozice věnovaná historickému vývoji Škodovky včetně lokomotivy, turbiny ap. Na otevření první části projektu na ploše 3000 m2 se můžeme těšit již příští rok.
BUSportál se zeptal na budoucnost "busů" v rámci expozice. Jak generální ředitel Jiří Zapletal, tak Petr Mazný z Muzea Škoda v neformálním rozhovoru potvrdili zájem na umístění trolejbusů jako techniky s přímým vztahem ke Škodovce. Místo pro autobusy, jakkoli mají některé Škoda v názvu, zde téměř s jistotou nebude. To není asi nová, ale jen ujišťující špatná zpráva pro členy Škoda Bus klubu, kteří si budou pro svoje krasavce v budoucnu muset najít místo jinde. Koneckonců v Plzni jako v prosperujícím velkém městě se může najít i jiná společnost , která své jméno ku prospěchu svému i historických autobusů spojí s jejich podporou. To, co tyto autobusy především potřebují, je střecha nad hlavou. Pokud by se někdo takový i v delší perspektivě na Plzeňsku našel, má zaručenu ze strany BUSportálu mediální podporu.