
V centru zájmu dopravců je Zákon o službách ve veřejné dopravě.
V centru zájmu dopravců je Zákon o službách ve veřejné dopravě.
Jako hosté se účastnili valné hromady ADSSF mj. Petr Kašík (Svaz dopravy), František Vichta (Ministerstvo dopravy) a František Neterda (ADSSS). Prezident ADSSF Jaroslav Hanák se v úvodu vyslovil pochvalně o současné vládě a seznámil s jednáními o řešení situace v dopravě v současných ekonomických podmínkách. Momentálně je v oblasti veřejné silniční dopravy aktuální řešení problematiky zvýšeného odměňování řidičů za čekání mezi spojů. V oblasti Zákona o službách ve veřejné dopravě se ministerstvo dopravy v čele s ministrem Gustavem Slamečkou zabývá především zněním doprovodných předpisů v oblasti ekonomicko - finanční, v oblasti standardů, řešení slev a dalších norem. Standardizace by měla posílit pořízování bezbariérových vozidel a vést ke snižování stáří vozidel. V jednání je i možnost formulace zodpovědnosti státu v případě nečekaného velkého omezení veřejné dopravy. Nadále je v zájmu veřejné dopravy i cestujících uvolnění trhu i v železniční dopravě. Zákon o službách ve veřejné dopravě je v paragrafovém znění, činnost expertního týmu je ukončena. Zásadní je to, že veřejná doprava je chápána jako podnikání a smlouvy budou obchodním vztahem.
V oblasti dotací na nová vozidla byla avizována uzávěrka čerpání dotací 10.12. Na rok 2010 je avizována částka ve výši 200 milionů jako letos (poloviční než loni).
Na celoevropské úrovni se řeší pravidla o pracovní době v dopravě, kde je v zájmu firem, aby pravidla byla závazná i pro dopravce - jednotlivce (OSVČ), řeší se i problematika práv cestujících v silniční dopravě. Avizované úpravy se jeví v nových zemích EU jako v dohledné době nerealizovatelné.
Antonín Hrazdíra informoval: "Od 21.12.2009 vejdou pravděpodobně v platnost nová pravidla AETR. Pro řidiče ze států EU se jedná o zjednodušení, "nový AETR" bude téměř totožný s nařízením 561/2006ES. Tím ovšem padne možnost výhodného využívání 12denního týdne. Nový AETR bude vyžadovat, aby jízda byla minimálně 24 hodin mimo území státu, kde má řidič bydliště nebo dopravce sídlo a po užití výjimky musí mít řidič dva týdenní odpočinky za sebou. ... EU schválila Nařízení čáslo 1072/2009, které nabude účinnosti v roce 2011 s výjimkou článku 8 a 9, týkajícího se kabotáže, jejichž účinnost byla stanovena od 14.5.2010 a 12denního týdne v autobusové nepravidelné (zájezdové) dopravě, kde účinnost je od 4.6.2010."
Standardy IT související s využitím BČK při odbavení cestujících v připravovaném zákoně o veřejných službách v přepravě cestujících prezentoval Jan Kotík (Prezentace ke stažení)
V průběhu valné hromady se rozloučil v souvislosti s ukončením profesionální kariéry Jiří Polák, ředitel ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, který zároveň představil svého nástupce, dosavadního obchodního ředitele společnosti Vladimíra Homolu.
Příští valná hromada ADSSF v březnu 2010 je avizována jako volební.
V oblasti dotací na nová vozidla byla avizována uzávěrka čerpání dotací 10.12. Na rok 2010 je avizována částka ve výši 200 milionů jako letos (poloviční než loni).
Na celoevropské úrovni se řeší pravidla o pracovní době v dopravě, kde je v zájmu firem, aby pravidla byla závazná i pro dopravce - jednotlivce (OSVČ), řeší se i problematika práv cestujících v silniční dopravě. Avizované úpravy se jeví v nových zemích EU jako v dohledné době nerealizovatelné.
Antonín Hrazdíra informoval: "Od 21.12.2009 vejdou pravděpodobně v platnost nová pravidla AETR. Pro řidiče ze států EU se jedná o zjednodušení, "nový AETR" bude téměř totožný s nařízením 561/2006ES. Tím ovšem padne možnost výhodného využívání 12denního týdne. Nový AETR bude vyžadovat, aby jízda byla minimálně 24 hodin mimo území státu, kde má řidič bydliště nebo dopravce sídlo a po užití výjimky musí mít řidič dva týdenní odpočinky za sebou. ... EU schválila Nařízení čáslo 1072/2009, které nabude účinnosti v roce 2011 s výjimkou článku 8 a 9, týkajícího se kabotáže, jejichž účinnost byla stanovena od 14.5.2010 a 12denního týdne v autobusové nepravidelné (zájezdové) dopravě, kde účinnost je od 4.6.2010."
Standardy IT související s využitím BČK při odbavení cestujících v připravovaném zákoně o veřejných službách v přepravě cestujících prezentoval Jan Kotík (Prezentace ke stažení)
V průběhu valné hromady se rozloučil v souvislosti s ukončením profesionální kariéry Jiří Polák, ředitel ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, který zároveň představil svého nástupce, dosavadního obchodního ředitele společnosti Vladimíra Homolu.
Příští valná hromada ADSSF v březnu 2010 je avizována jako volební.
V tomtéž týdnu, kdy proběhla valná hromada ADSSF, se sešli v následujících dnech i dopravci ADSSS - ke středočeskému setkání v Berouně se vrátíme v následujících dnech.




