Nedostatek kabelových svazků vede MAN Truck & Bus k zastavení výroby nákladních aut v Mnichově a Krakově, odstávky jsou i v dalších závodech. Autobusy se zatím dál vyrábí.
Nedostatek kabelových svazků vede MAN Truck & Bus k zastavení výroby nákladních aut v Mnichově a Krakově, odstávky jsou i v dalších závodech. Autobusy se zatím dál vyrábí.
Válka na Ukrajině vede u společnosti MAN Truck & Bus k obrovskému nedostatku kabelových svazků pro nákladní vozidla. V důsledku toho byla od 14. března zastavena výroba v závodech na výrobu nákladních automobilů v Mnichově a Krakově a došlo také k významným odstávkám v závodech v Norimberku, Salzgitteru a Wittlichu. Dodavatelé kabelových svazků pro nákladní vozidla nemohou vyrábět ve svých ukrajinských závodech nebo jen ve velmi omezeném množství. V důsledku toho hrozí výpadek výroby nákladních automobilů na několik týdnů a podstatné snížení výroby ve druhém čtvrtletí. Výroba autobusů MAN není významně ovlivněna.
"Vzhledem k dramatické situaci přijalo představenstvo společnosti MAN Truck & Bus SE okamžitá opatření k jejímu řešení. Ihned po vypuknutí války jsme mimo jiné začali hledat náhradu za ukrajinské dodavatele kabelových svazků pro nákladní automobily v jiných zemích. To však bude trvat několik měsíců. Kromě toho jsme se rozhodli úplně zastavit výdaje na činnosti, které nejsou pro podnikání klíčové. Kurzarbeit byl rozšířen o továrny v Mnichově, Norimberku, Salzgitteru a Wittlichu a byl rozšířen i na administrativu. To znamená, že až 11 000 zaměstnanců společnosti MAN v Německu bude pracovat na částečný úvazek. Na zaměstnance v zahraničí se vztahují předpisy platné v jednotlivých zemích. Na znamení solidarity se zaměstnanci se představenstvo v příštích třech měsících v souvislosti s dramatickým vývojem vzdá mzdy," vysvětluje Alexander Vlaskamp, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus.
Protože společnost není schopna dodržet dohodnuté dodací lhůty s ohledem na aktuální vývoj, nabídla MAN svým zákazníkům zrušení jejich objednávek.
"Vzhledem k dramatické situaci přijalo představenstvo společnosti MAN Truck & Bus SE okamžitá opatření k jejímu řešení. Ihned po vypuknutí války jsme mimo jiné začali hledat náhradu za ukrajinské dodavatele kabelových svazků pro nákladní automobily v jiných zemích. To však bude trvat několik měsíců. Kromě toho jsme se rozhodli úplně zastavit výdaje na činnosti, které nejsou pro podnikání klíčové. Kurzarbeit byl rozšířen o továrny v Mnichově, Norimberku, Salzgitteru a Wittlichu a byl rozšířen i na administrativu. To znamená, že až 11 000 zaměstnanců společnosti MAN v Německu bude pracovat na částečný úvazek. Na zaměstnance v zahraničí se vztahují předpisy platné v jednotlivých zemích. Na znamení solidarity se zaměstnanci se představenstvo v příštích třech měsících v souvislosti s dramatickým vývojem vzdá mzdy," vysvětluje Alexander Vlaskamp, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus.
Protože společnost není schopna dodržet dohodnuté dodací lhůty s ohledem na aktuální vývoj, nabídla MAN svým zákazníkům zrušení jejich objednávek.