Dodavatelem validátorů EOC do vozidel dopravního podniku je Mikroelektronika. Foto DPmÚL
Dopravní podnik města Ústí nad Labem spustil první etapu elektronického odbavování cestujících na konci června 2019, za tři roky proběhlo 10 milionů transakcí.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem spustil první etapu elektronického odbavování cestujících na konci června 2019, za tři roky proběhlo 10 milionů transakcí.
Cílem dopravního podniku bylo zavést pro odbavení v MHD novou technologii elektronických plateb za jízdné, využít různých nosičů časového jízdného a eliminovat používání papírových jízdních dokladů.
,,Multikanálový elektronický odbavovací systém pro městskou hromadnou dopravu, jehož základem je bezkontaktní platební karta, umožňuje komfortní a moderní způsob odbavení cestujících. Mezi základní přínosy patří rychlost, jednoduchost a rozšíření možnosti odbavení nebo poskytnutí slevy z ceny jednotlivého jízdného při využití elektronické platby“, uvedla Simona Mohacsi, výkonná ředitelka DPmÚL.
Cestující mohou k úhradě jízdného v autobusech a trolejbusech využít platební kartu pro nákup jednorázového jízdného v režimu Check in/Check out i jako identifikátor časové jízdenky zakoupené v eShopu nebo na Zákaznickém centru DP nebo pro samoobslužný bezhotovostní nákup jízdenky na terminálu u řidiče vozidla.
Pro odbavení slouží také elektronická peněženka karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) pro bezhotovostní nákup jízdenky na terminálu u řidiče vozidla nebo jako karta s časovou jízdenkou DÚK. Nadále je zachován nákup jízdenek v jízdenkových automatech a mobilních jízdenek (SMS jízdenka, SEJF jízdenka, jízdenka z Mobilní aplikace DPmÚL). Od začátku roku 2022 ukončil dopravní podnik doplňkový prodej papírových jízdenek řidičem.
Elektronický odbavovací systém realizovala v Ústí nad Labem společnost Mikroelektronika ve spolupráci s ČSOB a Mastercard.
Na konci července proběhlo prostřednictvím elektronického systému odbavení 10 milionů transakcí. Rekordním dnem byl letošní 20. duben, kdy si cestující "pípli" téměř 19 tisíckrát. Nejvíce se lidé v MHD odbavují v zastávce Mírové náměstí (více než 495 tisíc transakcí) a na linkách 11 a 54.
,,Multikanálový elektronický odbavovací systém pro městskou hromadnou dopravu, jehož základem je bezkontaktní platební karta, umožňuje komfortní a moderní způsob odbavení cestujících. Mezi základní přínosy patří rychlost, jednoduchost a rozšíření možnosti odbavení nebo poskytnutí slevy z ceny jednotlivého jízdného při využití elektronické platby“, uvedla Simona Mohacsi, výkonná ředitelka DPmÚL.
Cestující mohou k úhradě jízdného v autobusech a trolejbusech využít platební kartu pro nákup jednorázového jízdného v režimu Check in/Check out i jako identifikátor časové jízdenky zakoupené v eShopu nebo na Zákaznickém centru DP nebo pro samoobslužný bezhotovostní nákup jízdenky na terminálu u řidiče vozidla.
Pro odbavení slouží také elektronická peněženka karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) pro bezhotovostní nákup jízdenky na terminálu u řidiče vozidla nebo jako karta s časovou jízdenkou DÚK. Nadále je zachován nákup jízdenek v jízdenkových automatech a mobilních jízdenek (SMS jízdenka, SEJF jízdenka, jízdenka z Mobilní aplikace DPmÚL). Od začátku roku 2022 ukončil dopravní podnik doplňkový prodej papírových jízdenek řidičem.
Elektronický odbavovací systém realizovala v Ústí nad Labem společnost Mikroelektronika ve spolupráci s ČSOB a Mastercard.
Na konci července proběhlo prostřednictvím elektronického systému odbavení 10 milionů transakcí. Rekordním dnem byl letošní 20. duben, kdy si cestující "pípli" téměř 19 tisíckrát. Nejvíce se lidé v MHD odbavují v zastávce Mírové náměstí (více než 495 tisíc transakcí) a na linkách 11 a 54.
V roce 2019 (od června) proběhlo více než 621 tisíc transakcí, v roce 2020 2,5 milionu transakcí, v roce 2021 4 miliony a letos se zatím číslo blíží 3 milionům transakcí. Nákup v režimu Check in/Check out tvoří 52 %. Průměrně během letních prázdnin takto DPmÚL eviduje v pracovních dnech kolem 16,5 tisíc transakcí.
Zdroj: DPmÚL