Na svou trasu vyjede 23. března i přívoz P7
První linka přívozu v PID vyplula v roce 2005 na trasu Sedlec – Zámky. Letos slaví jubileum - 15. sezónu. Vyjedou i turistické vlaky a cyklobus.
První linka přívozu v PID vyplula v roce 2005 na trasu Sedlec – Zámky. Letos slaví jubileum - 15. sezónu. Vyjedou i turistické vlaky a cyklobus.
V roce 2005 byl k dispozici přívoz jediný, nyní už jich je osm. V sobotu 23. března vyplují na svou pravidelnou trasu také čtyři sezonní linky.
Rok 2018 byl pro pražské přívozy rekordní – bylo přepraveno 1 170 000 cestujících (více než desetina cestujících cestovala s jízdním kolem) a desítky tisíc dětských kočárků. Nutno však poznamenat, že téměř polovina těchto počtů souvisí s bezplatnou náhradní dopravou za zřícenou Trojskou lávku a uzavřené pěší lávky výtoňského železničního mostu.
Provoz přívozů Pražské integrované dopravy bude i v hlavní sezoně 2019 organizován obdobně jako loni, vylepšení se dočká přívoz P7 mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem, který se dočká kapacitnějšího plavidla a jeho provoz bude v hlavní sezoně prodloužen až do pozdních večerních hodin. „Nové plavidlo HolKa II. uveze až 12 cestujících a bude mít příjemnější přístup na palubu pro cyklisty i cestující s kočárky. Na Štvanici se nově od května do srpna dostanete lodí až do 22 hodin,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Základem pražských přívozů je celoroční provoz linek P1 (Sedlec – Zámky), P2 (V Podbabě – Podhoří) a P8 (Císařský ostrov – Troja). Od soboty 23. března do svátečního pondělí 28. října budou v provozu sezonní přívozy P3 (Lihovar – Veslařský ostrov), P5 (Císařská louka – Výtoň – Náplavka Smíchov), P6 (Lahovičky – Nádraží Modřany) a P7 (Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský ostrov). Večerní ukončení jejich provozu bude opět přizpůsobeno dennímu světlu – od poloviny května do konce prázdnin až do 21:00, do poloviny května a v září do 20:00, v říjnu pak pouze do 19:00.
„Na lince P5 mezi Císařskou loukou, Výtoní a Smíchovem bude obnoven běžný provoz podle Tarifu Pražské integrované dopravy, takže zde budou opět uznávány běžné jízdenky pro pražskou MHD a provoz bude opět celotýdenně jednotně začínat v 8:00. Jako posilová loď na této lince bude provozován malý vltavský člun, který je tak vlastně již nostalgickým plavidlem připomínající počátky obnovy pražských přívozů v polovině první dekády nového milénia,“ doplňuje další novinky letošní sezony ředitel ROPID Petr Tomčík. Z důvodu nízké poptávky v časných ranních hodinách bude provoz linky P3 mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem začínat až o hodinu později, tedy v pracovní dny v 7:00 a v nepracovní dny v 8:00, stejně jako u přívozů P6, P7 a P8. Sezonní přívoz P4 (Černošice, Mokropsy – Kazín) na Berounce bude v provozu od 1. června do 29. září, časové polohy spojů budou upraveny podle změněných poloh vlakových spojů linky S7.
Na přívozech je provoz zajištěn palubovými plavidly s bezbariérovým přístupem z přístavních mol se základní kapacitou 12 osob, na linkách P2 a P4 s kapacitou 40 osob a na lince P8 s kapacitou 100 osob.
U trojského přívozu P8, který funguje zdarma jako náhradní doprava za zřícenou Trojskou lávku, může častěji než u ostatních přívozů docházet k omezování provozu kvůli nesplavnosti vltavského koryta, jež není v těchto místech na provoz lodí uzpůsobeno. Proto doporučujeme ověřit si aktuální stav na telefonním čísle 605 577 838 nebo na infolince PID 234 704 560 nebo na www.pid.cz v sekci Mimořádnosti.
V sobotu 23. března po zimní přestávce vyjedou také vlaky Českých drah pro turisty, cyklisty i výletní Cyklohráček do Slaného pro rodiny s dětmi. Své cestující si určitě najdou také historické výletní vlaky dopravce KŽC, které vyrazí letos poprvé v sobotu 30. března. Na trať se vrátí legendární lokomotivy bardotky na vlacích podél Sázavy, na Křivoklátsko nebo třeba na vlaku do Brd. Úplnou novinkou budou okružní parní jízdy v západní části Prahy. Chystá se i celá řada jarních akcí pro fanoušky vlaků nebo starých autobusů nebo železniční spoj, který pojede přímo do velkopopovického pivovaru.
Na své trase bude jezdit od soboty pražský cyklobus. DPP umožňuje na lince č. 147 přepravovat jízdní kola na speciálním rámu umístěném na zadní části autobusu. Stejně jako v minulých letech budou cyklisté moci jízdní kola přepravovat mezi určenými zastávkami až do konce října.
DPP provozuje cyklobus na lince č. 147 již čtvrtým rokem. Loni o víkendech ji využilo v průměru pět až devět cestujících za jeden den. S návratem z prázdnin pak cyklobus na své projížďky během zářijových sobot a nedělí využilo dokonce průměrně jedenáct cyklistů denně.
Přeprava kol bude možná ve směru z centra. Cyklisté budou moci naložit kolo v zastávkách Dejvická (přestup z metra) a V Podbabě (přestup z přívozu)a vyložit pak v zastávkách Internacionální a Výhledy. Spoje pro cyklisty (v pracovních dnech každý druhý, v nepracovních dnech každý spoj) budou v jízdním řádu označeny speciálním piktogramem, a to v časovém rozmezí cca 5:00 až 20:30 hod. Cyklobusy pomohou cyklistům překonat obtížné stoupání do Suchdola. Budou pak moci snáze objevovat krásnou přírodu v okolí Prahy a pokračovat na trase z Dejvic na Okoř až po Kralupy. Přeprava kol je zdarma.
Cyklobusy zvládnou přepravit najednou až šest jízdních kol na zadní části vozu. Cestující s kolem dá řidiči znamení zdvihnutím ruky, jízdní kolo si naloží sám (za dohledu řidiče) a oznámí řidiči zastávku výstupu. Řidič následně jízdní kolo uzamkne a předá cestujícímu visačku s číslem držáku. Při výstupu se cestující prokáže visačkou s číslem držáku, řidič kolo odemkne a cestující si ho samostatně vyloží. Přepravovat lze pouze běžná kola, která lze na nosič bezpečně upevnit. Z jízdních kol musí být před naložením sejmuta všechna doplňková vybavení (světlomety, brašny, láhve apod.).
S jarními měsíci se chystá také celá řada dopravních akcí, které zaujmou fanoušky starých vlaků i autobusů. Mezi nejbližší patří tyto akce:
• 30. března – Den Cyklohráčku ve Slaném
• 6. dubna – první letošní jízda Párou Prahou
• 13. dubna – Autobusový den v Letňanech
• 27. dubna – Středočeský železniční den v Kralupech nad Vltavou
Rok 2018 byl pro pražské přívozy rekordní – bylo přepraveno 1 170 000 cestujících (více než desetina cestujících cestovala s jízdním kolem) a desítky tisíc dětských kočárků. Nutno však poznamenat, že téměř polovina těchto počtů souvisí s bezplatnou náhradní dopravou za zřícenou Trojskou lávku a uzavřené pěší lávky výtoňského železničního mostu.
Provoz přívozů Pražské integrované dopravy bude i v hlavní sezoně 2019 organizován obdobně jako loni, vylepšení se dočká přívoz P7 mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem, který se dočká kapacitnějšího plavidla a jeho provoz bude v hlavní sezoně prodloužen až do pozdních večerních hodin. „Nové plavidlo HolKa II. uveze až 12 cestujících a bude mít příjemnější přístup na palubu pro cyklisty i cestující s kočárky. Na Štvanici se nově od května do srpna dostanete lodí až do 22 hodin,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Základem pražských přívozů je celoroční provoz linek P1 (Sedlec – Zámky), P2 (V Podbabě – Podhoří) a P8 (Císařský ostrov – Troja). Od soboty 23. března do svátečního pondělí 28. října budou v provozu sezonní přívozy P3 (Lihovar – Veslařský ostrov), P5 (Císařská louka – Výtoň – Náplavka Smíchov), P6 (Lahovičky – Nádraží Modřany) a P7 (Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský ostrov). Večerní ukončení jejich provozu bude opět přizpůsobeno dennímu světlu – od poloviny května do konce prázdnin až do 21:00, do poloviny května a v září do 20:00, v říjnu pak pouze do 19:00.
„Na lince P5 mezi Císařskou loukou, Výtoní a Smíchovem bude obnoven běžný provoz podle Tarifu Pražské integrované dopravy, takže zde budou opět uznávány běžné jízdenky pro pražskou MHD a provoz bude opět celotýdenně jednotně začínat v 8:00. Jako posilová loď na této lince bude provozován malý vltavský člun, který je tak vlastně již nostalgickým plavidlem připomínající počátky obnovy pražských přívozů v polovině první dekády nového milénia,“ doplňuje další novinky letošní sezony ředitel ROPID Petr Tomčík. Z důvodu nízké poptávky v časných ranních hodinách bude provoz linky P3 mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem začínat až o hodinu později, tedy v pracovní dny v 7:00 a v nepracovní dny v 8:00, stejně jako u přívozů P6, P7 a P8. Sezonní přívoz P4 (Černošice, Mokropsy – Kazín) na Berounce bude v provozu od 1. června do 29. září, časové polohy spojů budou upraveny podle změněných poloh vlakových spojů linky S7.
Na přívozech je provoz zajištěn palubovými plavidly s bezbariérovým přístupem z přístavních mol se základní kapacitou 12 osob, na linkách P2 a P4 s kapacitou 40 osob a na lince P8 s kapacitou 100 osob.
U trojského přívozu P8, který funguje zdarma jako náhradní doprava za zřícenou Trojskou lávku, může častěji než u ostatních přívozů docházet k omezování provozu kvůli nesplavnosti vltavského koryta, jež není v těchto místech na provoz lodí uzpůsobeno. Proto doporučujeme ověřit si aktuální stav na telefonním čísle 605 577 838 nebo na infolince PID 234 704 560 nebo na www.pid.cz v sekci Mimořádnosti.
V sobotu 23. března po zimní přestávce vyjedou také vlaky Českých drah pro turisty, cyklisty i výletní Cyklohráček do Slaného pro rodiny s dětmi. Své cestující si určitě najdou také historické výletní vlaky dopravce KŽC, které vyrazí letos poprvé v sobotu 30. března. Na trať se vrátí legendární lokomotivy bardotky na vlacích podél Sázavy, na Křivoklátsko nebo třeba na vlaku do Brd. Úplnou novinkou budou okružní parní jízdy v západní části Prahy. Chystá se i celá řada jarních akcí pro fanoušky vlaků nebo starých autobusů nebo železniční spoj, který pojede přímo do velkopopovického pivovaru.
Na své trase bude jezdit od soboty pražský cyklobus. DPP umožňuje na lince č. 147 přepravovat jízdní kola na speciálním rámu umístěném na zadní části autobusu. Stejně jako v minulých letech budou cyklisté moci jízdní kola přepravovat mezi určenými zastávkami až do konce října.
DPP provozuje cyklobus na lince č. 147 již čtvrtým rokem. Loni o víkendech ji využilo v průměru pět až devět cestujících za jeden den. S návratem z prázdnin pak cyklobus na své projížďky během zářijových sobot a nedělí využilo dokonce průměrně jedenáct cyklistů denně.
Přeprava kol bude možná ve směru z centra. Cyklisté budou moci naložit kolo v zastávkách Dejvická (přestup z metra) a V Podbabě (přestup z přívozu)a vyložit pak v zastávkách Internacionální a Výhledy. Spoje pro cyklisty (v pracovních dnech každý druhý, v nepracovních dnech každý spoj) budou v jízdním řádu označeny speciálním piktogramem, a to v časovém rozmezí cca 5:00 až 20:30 hod. Cyklobusy pomohou cyklistům překonat obtížné stoupání do Suchdola. Budou pak moci snáze objevovat krásnou přírodu v okolí Prahy a pokračovat na trase z Dejvic na Okoř až po Kralupy. Přeprava kol je zdarma.
Cyklobusy zvládnou přepravit najednou až šest jízdních kol na zadní části vozu. Cestující s kolem dá řidiči znamení zdvihnutím ruky, jízdní kolo si naloží sám (za dohledu řidiče) a oznámí řidiči zastávku výstupu. Řidič následně jízdní kolo uzamkne a předá cestujícímu visačku s číslem držáku. Při výstupu se cestující prokáže visačkou s číslem držáku, řidič kolo odemkne a cestující si ho samostatně vyloží. Přepravovat lze pouze běžná kola, která lze na nosič bezpečně upevnit. Z jízdních kol musí být před naložením sejmuta všechna doplňková vybavení (světlomety, brašny, láhve apod.).
S jarními měsíci se chystá také celá řada dopravních akcí, které zaujmou fanoušky starých vlaků i autobusů. Mezi nejbližší patří tyto akce:
• 30. března – Den Cyklohráčku ve Slaném
• 6. dubna – první letošní jízda Párou Prahou
• 13. dubna – Autobusový den v Letňanech
• 27. dubna – Středočeský železniční den v Kralupech nad Vltavou
Cyklobus na pražské lince 147 uveze 6 kol