SmartBus vyrobený Chariot Motors-Higer je poháněn elektřinou z ultrakapacitorů nabíjených pomocí pantografu na zastávce. V Římě je v provozu za zkoušku šest měsíců.
SmartBus vyrobený Chariot Motors-Higer je poháněn elektřinou z ultrakapacitorů nabíjených pomocí pantografu na zastávce. V Římě je v provozu za zkoušku šest měsíců.
SmartBus jezdí v Římě na lince 64, která spojuje nádraží Termini se stanicí San Pietro, zde je také umístěn dobíjecí systém. 12 metrů dlouhý, třídveřový SmartBus od Chariot Motors-Higer je plně elektrický, ale bez baterií. Autonomie mezi 25 a 45 kilometry je zaručena "ultrakapacitory", který se nabíjí během několika minut pomocí pantografu nainstalovaného na střeše vozidla. Projekt vznikl společně s Atac (zajišťuje městskou mobilitu v Římě), Roma Servizi per la Mobilità (RSM) a E-CO srl a je prvním krokem v zavádění plně elektrických vozidel v italském hlavním městě.
Elektrobus SmartBus od konsorcia bulharského Chariot Motors a čínského Higer není vybaven bateriemi, ale 32 kWh ultrakapacitory. Spotřeba energie na 1 kilometr by měla být menší než 1 kWh.
Atac nabíjí SmartBus na vlakovém nádraží San Pietro. Podle RSM znamená zvolený způsob nabíjení na zastávce omezení potřeby velkých investic do nabíjecí infrastruktury v depech a také se zabrání velké koncentraci spotřeby energie jen v určitých bodech ve městě, naopak se nabíjení rozptýlí do většího množství míst (konečných zastávek). Ultrakapacitory (UC) mají oproti bateriím výhodu v množství energie, kterou lze rychle uložit i rychle uvolnit.
Experimentování na lince 64 je podle Atac jedním z prvních kroků investiční politiky věnované elektromobilům. Giovanni Mottura, generální ředitel Atac, uvedl: "Mobilita s nízkým dopadem na životní prostředí je prioritou pro zajištění naší budoucnosti. Pro Atac to bylo strategické rozhodnutí, které je v souladu s posledním nákupem 100 hybridních autobusů. S tímto prvním experimentálním SmartBUSem otestujeme správnost naší cesty a cíle, které jsme si stanovili: nový a udržitelný vozový park z hlediska ochrany životního prostředí."
Elektrobus s názvem SmartBus od Chariot Motors je vyroben Higer Bus Company a poháněn UC od Aowei. E-bus nepotřebuje noční dobíjení, jejich rychlé nabití z předchozího dne stačí k napájení vozu druhý den ráno. Pěti nebo šesti minutové nabití stačí na 20 km jízdu. Časté cykly nabíjení/vybíjení nemají vliv na životnost UC. UC se podle Chariot Motors ukázaly bezpečnější než baterie, nepředstavují žádné riziko požáru a zachovávají si výkon v teplotních extrémech mezi -40 a 60 °C. Neobsahují žádné škodlivé nebo toxické složky, nepředstavují žádné nebezpečí znečištění a nevyžadují žádné náklady na likvidaci po skončení životnosti.
Nízkopodlažní Chariot-Higer 12 m je standardně vybaven elektrickým motorem Siemens, 40 kWh UC a pantografy Aowei, elektrickým systémem Actia a nápravami ZF. Uveze maximálně 90 cestujících a může mít klimatizaci, rampu pro invalidní vozík nebo kočárek, Wi-fi, USB nabíječky a další zařízení podle přání zákazníka. První (z třiceti) těchto elektrických autobusů jezdí v Sofii. Dalších deset objednalo hlavní město Srpska Bělehrad.
K uvedení na trh je připraven i nejnovější 18 m dlouhý elektrobus s 108 kWh UC umístěnými v zadní části a na střeše. Doba nabíjení pro ujetí 40 km je podle Chariot Motors 10 minut. Autobus pojme 130 cestujících. Homologován má být do konce roku 2021.
Chariot Motors nabízí také bateriové elektrické autobusy s pomalým nabíjením.
Elektrobus SmartBus od konsorcia bulharského Chariot Motors a čínského Higer není vybaven bateriemi, ale 32 kWh ultrakapacitory. Spotřeba energie na 1 kilometr by měla být menší než 1 kWh.
Atac nabíjí SmartBus na vlakovém nádraží San Pietro. Podle RSM znamená zvolený způsob nabíjení na zastávce omezení potřeby velkých investic do nabíjecí infrastruktury v depech a také se zabrání velké koncentraci spotřeby energie jen v určitých bodech ve městě, naopak se nabíjení rozptýlí do většího množství míst (konečných zastávek). Ultrakapacitory (UC) mají oproti bateriím výhodu v množství energie, kterou lze rychle uložit i rychle uvolnit.
Experimentování na lince 64 je podle Atac jedním z prvních kroků investiční politiky věnované elektromobilům. Giovanni Mottura, generální ředitel Atac, uvedl: "Mobilita s nízkým dopadem na životní prostředí je prioritou pro zajištění naší budoucnosti. Pro Atac to bylo strategické rozhodnutí, které je v souladu s posledním nákupem 100 hybridních autobusů. S tímto prvním experimentálním SmartBUSem otestujeme správnost naší cesty a cíle, které jsme si stanovili: nový a udržitelný vozový park z hlediska ochrany životního prostředí."
Nápad testovat elektrobusy s ultrakapacitory pochází z Turína, kde v květnu tento autobus jezdil.
Nízkopodlažní Chariot-Higer 12 m je standardně vybaven elektrickým motorem Siemens, 40 kWh UC a pantografy Aowei, elektrickým systémem Actia a nápravami ZF. Uveze maximálně 90 cestujících a může mít klimatizaci, rampu pro invalidní vozík nebo kočárek, Wi-fi, USB nabíječky a další zařízení podle přání zákazníka. První (z třiceti) těchto elektrických autobusů jezdí v Sofii. Dalších deset objednalo hlavní město Srpska Bělehrad.
K uvedení na trh je připraven i nejnovější 18 m dlouhý elektrobus s 108 kWh UC umístěnými v zadní části a na střeše. Doba nabíjení pro ujetí 40 km je podle Chariot Motors 10 minut. Autobus pojme 130 cestujících. Homologován má být do konce roku 2021.
Chariot Motors nabízí také bateriové elektrické autobusy s pomalým nabíjením.
Kapacitory SmartBus se nabijí během pár minut na zastávce. Foto Chariot Motors

Bukurešť nakupuje trolejbusy od čínské Yutong
Otokar získává velké zakázky na plynové autobusy do Itálie
Ve Zlíně a Otrokovicích bude za rok jezdit sedm elektrobusů


