V pražském metru otestujte nové sedačky
Sedačky typu Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A. - příčná sedadla bez madla na opěradle - jsou instalovány v přední části vozu. Foto DPP

Na lince C v soupravě 4147-4148 ve voze 4271 si cestující vyzkouší laminátové sedačky Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A. V jedné soupravě jsou instalovány už tři typy sedadel.
Na lince C v soupravě 4147-4148 ve voze 4271 si cestující vyzkouší laminátové sedačky Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A. V jedné soupravě jsou instalovány už tři typy sedadel.
Společnost Siemens ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) osadila do soupravy 4147-4148, ve které je už od předloňska ve zkušebním provozu nainstalovaný jiný typ laminátových sedaček. Cestující si tak mohou v jedné soupravě užít od 11. července jízdu na všech třech typech sedaček. Po vyhodnocení cca ročního zkušebního provozu bude konkrétní typ a verze sedáků, který pražskému provozu vyhoví nejvíce, nasazen trvale do všech souprav typu M1.

Společnost Siemens, která v Praze zajišťuje kompletní údržbu vozidel metra M1 provozovaných na lince C, ve spolupráci s DPP ode dneška nasadila do zkušebního provozu  sedačky  typu Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A., jejíž výrobky se používají nejen v metru či vlacích, ale využívají je také výrobci autobusů, tramvají, lodí či lanovek po celém světě. Sedačky pro pražské metro byly mírně upraveny s ohledem na prostorové uspořádání vlaku typu M1. Byly nainstalovány ve dvojím provedení: v přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle, v zadní části vozu pak sedadla s madly. K osazení byl záměrně vybrán vůz 4271, náležící soupravě 4147-4148 (jedná se o 3. vůz), protože ve voze 4270 té samé soupravy (2. vůz) již od června 2017 Siemens a DPP testují jiný typ laminátových sedaček od firmy MSV Interiéry, s. r. o.

„Nové plastové sedačky jsou nasazeny záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav atd. Pro veřejnost je samozřejmě také lepší, když mají možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních. V tomto složení je budeme zkoušet minimálně rok,“ upřesňuje Jaroslav Kristen, vedoucí jednotky Správa vozidel Metro.

V případě kladného provozního ověření jednoho z testovaných typů sedaček DPP předpokládá, že jimi postupně vybaví všechny soupravy typu M1 v rámci plánované generální opravy N7, která se provádí v souladu s harmonogramem revizí předepsaných výrobcem v polovině životnosti souprav, tj. po 20 letech provozu. Ve vlacích metra M1 začne DPP generální opravy N7 provádět  už během letošního srpna. Ve všech 53 vlacích metra M1 bude trvat zhruba 4 až 5 let a má zajistit bezproblémové fungování vlaků na dalších 20 let.

Po generální opravě nastane největší proměna v prostoru pro cestující. Současně s tím se zjednoduší údržba sedadel, protože v případě čalouněných verzí bylo nezbytné sedáky ze skořepiny vyjmout a odeslat výrobci k chemickému čištění, nebo k opravě či výměně v případě poškození nebo degradaci materiálu. U nového typu plastových či laminátových sedaček tento proces odpadne, údržbu sedaček to zefektivní, zrychlí, a v neposlední řadě také zlevní.

DPP


V pražském metru otestujte nové sedačky
Sedačky typu Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A.- v zadní části vozu jsou instalována sedadla s madly. Foto DPP
V pražském metru otestujte nové sedačky
Ve voze 4270 (2. vůz) již od června 2017 Siemens a DPP testují laminátové sedačky od MSV Interiéry, s. r. o. Foto DPP