Tomáš Roubiček (ČSAD Semily) vpravo v autobusu TEDOM na výstavě Coach Progress 2006 v Letňanech. Foto BUSportál.
ČSAD Semily zákazníkem nového českého výrobce autobusů TEDOM.
ČSAD Semily zákazníkem nového českého výrobce autobusů TEDOM.
V Podkrkonoší začaly tento týden jezdit dva ekologické autobusy na stlačený zemní plyn. Každý z nich stál více než šest milionů korun. Díky naklápěcím skříním vozů může být nástupní výška pro cestující pouze deset centimetrů nad terénem. Vozíčkářům, matkám s kočárky a hůře pohyblivým lidem tak odpadnou díky potíže s nastupováním.
Cena ekologických autobusů české výroby je zhruba dvojnásobná než cena klasických naftových autobusů. ČSAD Semily nové vozy koupila i s pomocí státní dotace. Autobusy slouží cestujícím na lince mezi Semily a Lomnicí nad Popelkou a na Jilemnicku. Pro plyn musí ale až do Liberce. "Vlastní plnící linku uvedeme do provozu na jaře příštího roku," řekl ředitel ČSAD Semily Tomáš Roubiček. S autobusy TEDOM má velké zkušenosti právě Liberec.
Informci jsme čerpali z www.ihned.cz a vlastních zdrojů.
Cena ekologických autobusů české výroby je zhruba dvojnásobná než cena klasických naftových autobusů. ČSAD Semily nové vozy koupila i s pomocí státní dotace. Autobusy slouží cestujícím na lince mezi Semily a Lomnicí nad Popelkou a na Jilemnicku. Pro plyn musí ale až do Liberce. "Vlastní plnící linku uvedeme do provozu na jaře příštího roku," řekl ředitel ČSAD Semily Tomáš Roubiček. S autobusy TEDOM má velké zkušenosti právě Liberec.
Informci jsme čerpali z www.ihned.cz a vlastních zdrojů.
Plně nízkopodlažní TEDOM Kronos 123 CNG během Dne dopravy 2006 v Letňanech. Foto BUSportál.