Zdroj: Mikuláš Frant, SPZNZSS.
Plzeňská Společnost pro záchranu názvu zastávky Stavební stroje navrhuje zajímavé řešení.
Plzeňská Společnost pro záchranu názvu zastávky Stavební stroje navrhuje zajímavé řešení.
1. APRÍL 2008 - Znáte to i z jiných měst - zastávka se desítky let jmenovala "U plynojemu" a místo plynojemu je tu nějaký market a co s tím. Starousedlíkům je to jasné a ti mladší nebo odjinud nechápou.
V Plzni jsou takto zvláštní přinejmenším dvě zastávky. Ponechme stranou zastávku v centru "U Práce", kde Práce bylo nakladatelství ROH (Revoluční odborové hnutí) a patrně sídlilo v domě na rohu jedné z nejrušnějších plzeňských křižovatek.
Další zastávkou nazvanou podle instituce či podniku v blízkosti je zastávka "Stavební stroje" na výpadovce na Prahu. Tato zastávka má i celostátní popularitu, neboť se vyskytuje v mnoha jízdních řádech dálkových autobusů. Proto je tak obtížné zastávku přejmenovat, přestože podnik Stavební stroje je dávno srovnán se zemí a na jeho místě je parkoviště přilehlého marketu. Naneštěstí název není dostatečně záhadný jako například nedaleká zastávka "Pietas", kde už nikdo prvorepublikovou pohřební službu ani netuší a koneckonců nám tu zůstala hospoda "U Pietasu".
Plzeňská Společnost pro záchranu názvu zastávky Stavební stroje (SPZNZSS) nalezla zajímavé řešení. V centrálním prostoru travnatého pruhu mezi vozovkami budou umístěny skutečné stavební stroje jako jakási performance, která vrátí smysl názvu všem přilehlým zastávkám a při příjezdu z táhlého kopce Rokycanské třídy nevtíravě upozorní ty cestující v autobusech, kteří chtějí vystoupit. Objekt si jistě oblíbí všichni projíždějící motoristé podobně jako svého času tučnáka či dinosaura na konci Rokycanské směrem ven z Plzně.
BUSportálu se podařilo získat grafický návrh tohoto řešení. Ten SPZNZSS předloží při nejbližší příležitosti příslušným úřadům, aby bylo možno přistoupit k realizaci. Je možno ještě provést věcné změny - například místo navrhované kombinace dvou bagrů zvolit kombinaci bagr - buldozer ap. Vzhledem k tomu, že se o projekt zajímají významní výrobci stavebních strojů, kteří by zároveň využili tuto performanci jako propagaci svých produktů, budou náklady na celý projekt minimální.
V Plzni jsou takto zvláštní přinejmenším dvě zastávky. Ponechme stranou zastávku v centru "U Práce", kde Práce bylo nakladatelství ROH (Revoluční odborové hnutí) a patrně sídlilo v domě na rohu jedné z nejrušnějších plzeňských křižovatek.
Další zastávkou nazvanou podle instituce či podniku v blízkosti je zastávka "Stavební stroje" na výpadovce na Prahu. Tato zastávka má i celostátní popularitu, neboť se vyskytuje v mnoha jízdních řádech dálkových autobusů. Proto je tak obtížné zastávku přejmenovat, přestože podnik Stavební stroje je dávno srovnán se zemí a na jeho místě je parkoviště přilehlého marketu. Naneštěstí název není dostatečně záhadný jako například nedaleká zastávka "Pietas", kde už nikdo prvorepublikovou pohřební službu ani netuší a koneckonců nám tu zůstala hospoda "U Pietasu".
Plzeňská Společnost pro záchranu názvu zastávky Stavební stroje (SPZNZSS) nalezla zajímavé řešení. V centrálním prostoru travnatého pruhu mezi vozovkami budou umístěny skutečné stavební stroje jako jakási performance, která vrátí smysl názvu všem přilehlým zastávkám a při příjezdu z táhlého kopce Rokycanské třídy nevtíravě upozorní ty cestující v autobusech, kteří chtějí vystoupit. Objekt si jistě oblíbí všichni projíždějící motoristé podobně jako svého času tučnáka či dinosaura na konci Rokycanské směrem ven z Plzně.
BUSportálu se podařilo získat grafický návrh tohoto řešení. Ten SPZNZSS předloží při nejbližší příležitosti příslušným úřadům, aby bylo možno přistoupit k realizaci. Je možno ještě provést věcné změny - například místo navrhované kombinace dvou bagrů zvolit kombinaci bagr - buldozer ap. Vzhledem k tomu, že se o projekt zajímají významní výrobci stavebních strojů, kteří by zároveň využili tuto performanci jako propagaci svých produktů, budou náklady na celý projekt minimální.

Zrušení zakázky na 25 trolejbusů pro DSZO potvrdil soud:…
Registrace autobusů v EU do září 2025


