V období kolem Vánoc startují skibusy

Do Rokytnice nad Jizerou, Harrachova a na Mísečky vypravuje BusLine tradiční skibusy. Přepravu zajistí nízkopodlažní autobusy.
Reklama
Do Rokytnice nad Jizerou, Harrachova a na Mísečky vypravuje BusLine tradiční skibusy. Přepravu zajistí nízkopodlažní autobusy.
BusLine již tradičně startuje lyžařskou sezónu turistickými linkami v podobě SKIBUSů, které každoročně využívají nejen sjezdaři, běžkaři a snowboardisté, ale i nadšenci další zimních sportů. V rámci zimní sezóny 2019/2020 pro veřejnost provozujeme obvyklé linky SKIBUSů, které cestující pohodlně dopraví do Rokytnice nad Jizerou, Harrachova a na Mísečky.

ROKYTNICKÝ SKIBUS (linka 992)


Rokytnický SKIBUS budou moci lyžaři v letošní sezóně opět využívat zcela zdarma. Bude zajišťován jedním kmenovým vozem v intervalu 30 minut v období od 14. 12. 2019 do 29. 3. 2020. V hlavní sezóně, tj. od 25. 12. 2019 do 15. 3. 2020, jízdní řád opět předpokládá interval zkrácený na 15 minut díky nasazení druhého kmenového vozu. Pro malé využití už nebudou vybrané spoje prodlouženy do Jablonce nad Jizerou. Ve druhé polovině března pak bude dle zkušeností provoz v pracovních dnech omezen jen na 4 spoje (v 8:10 a v 12:55 ke sjezdovce a v 12:30 a v 16:00 zpět). Středisko Rokytnice nad Jizerou opět chystá pro Spartak Rokytnice dva osvědčené nízkopodlažní vozy Iveco Crossway LE, které bude nejspíš zálohovat SOR CN12.


SKIBUS HARRACHOV (zvláštní linka 900) - tradičně místní i dálkový

Skiareál Harrachov a místní sdružení hoteliérů i letos nabídnou harrachovským hostům nízkopodlažní SKIBUS, a to od 20. 12. 2019 do 15. 3. 2020, pokud tedy bude dost sněhu. Pro držitele Harrachov Card bude opět jezdit zdarma a ostatní cestující zaplatí 20/10 Kč za jednu jízdu. Po velké spokojenosti řidičů, cestujících i objednatelů v loňské sezóně připravilo opět naše rokytnické středisko nízkopodlažní Iveco Crossway LE. Vloni rozšířený počet spojů zůstává zachován (mj. 3 spoje denně z/do polských Jakuszyc).

Stejně jako v minulých letech zajišťujeme se Skiareálem Harrachov i dálkové SKIBUSy, které nabízí při zakoupení celodenního SKIPASu bezplatnou dopravu do Harrachova z Prahy, Mladé Boleslavi nebo České Lípy.

SKIBUSem i na Mísečky (linka 993)

I pro sedmou sezónu dotahujeme objednávku SKIBUSu z Jilemnice na Mísečky v osvědčených intencích, a to od 26. 12. 2019 do 15. 3. 2020. Spoje SKIBUSu na Mísečky jsou pro cestující zajišťovány stále bezplatně. V minulé sezóně panoval na Mísečkách zvláštní režim provozního zajištění, kdy se na mísečkovském SKIBUSu vystřídalo asi 8 různých vozů od nejstarších vysokopodlažních po nové bezbariérové. V sezóně 2019/20 předpokládáme stabilní nasazení jednoho kmenového vozu SOR v nízkopodlažním provedení. Kromě bezplatných SKIBUSů mohou lyžaři na Mísečky využít i běžné spoje pravidelné linky 947 v tarifu IDOL.

SKIBUSOVÉ „PERLIČKY“


Automatická převodovka není pro řidiče SKIBUSu vždycky výhodou


Naše SKIBUSy mají charakter MHD s mnoha zastávkami, nízkopodlažními vozy a většinou nástupem všemi dveřmi. Jakkoli je ovšem na linkách MHD automatická převodovka pro řidiče velkým usnadněním, tak u SKIBUSů tomu tak vůbec není. SKIBUSy svou podstatou jezdí v komplikovaných sněhových podmínkách a rozjezdy s automatickou převodovkou na sněhu jsou leckdy složitější než s řadicí pákou a spojkou. Své by o tom mohl vyprávět i odborný školitel ECODRIVE, který jistě znal skvěle teoretické pozadí úsporné jízdy, ale když měl vypomáhat jako řidič SKIBUSU, nedokázal se s automatickou převodovkou ani kloudně rozjet…

Sjezdové lyžáky na palubě SKIBUSů – nebezpečný komfort


Odjakživa bylo a je na SKIBUSech zvykem, že tu řidiči na rozdíl od běžných linek nebránili cestujícím jet ve sjezdových lyžácích. Je zřejmé, že tím podlahy a obložení stěn vozů hodně trpí, ale domluvená cena dopravního výkonu i struktura flotily nasazovaných autobusů s tím počítá.

Na lyžaře působí nepochybně komfortním dojmem, že mohou od hotelu až ke sjezdovce přijet bez přezouvání. Je ale potřeba vnímat, že tento komfort je spojený s velkým nebezpečím. Stoprocentním nasazením nízkopodlažních vozů jsme hodně pomohli zabezpečit výstup a nástup v lyžácích. V drsných zimních podmínkách ale nízké podlahy přímo nad vozovkou často i přes vytápění vozů namrzají a při uklouznutí lyžaře se těžké lyžáky stávají bolestivě zraňující zbraní.