V Německu se prodalo 750 tisíc Deutschland-Ticket
D-Ticket platí ve všech místních a regionálních linkách v Německu, včetně 2. třídy v regionálních vlacích. Neplatí v dálkových vlacích (IC, EC, ICE), FlixTrain ani v dálkových autobusech. Ilustrační foto VDV

Tarifní revoluce ve veřejné dopravě v Německu začne 1. května, od zahájení předprodeje si koupilo celostátní jízdenku za 49 euro měsíčně 750 tisíc předplatitelů. Sdružení německých dopravních společností předpokládá v budoucnu až 17 milionů předplatitelů. Vláda připravuje i další standardizaci a jednotné solidární jízdné pro studenty.

Reklama

Tarifní revoluce ve veřejné dopravě v Německu začne 1. května, od zahájení předprodeje si koupilo celostátní jízdenku za 49 euro měsíčně 750 tisíc předplatitelů. Sdružení německých dopravních společností předpokládá v budoucnu až 17 milionů předplatitelů. Vláda připravuje i další standardizaci a jednotné solidární jízdné pro studenty.

Již za pár dní začne v německé veřejné dopravě tarifní revoluce: Deutschland-Ticket za 49 € měsíčně je digitální celostátní předplatní jízdenka, která cestujícím umožňuje od 1. května využívat místní a regionální autobusy a vlaky kdekoli a bez omezení. Předprodej běží od 3. dubna. Od té doby se prodalo přibližně 750 000 nových předplatných Deutschland-Ticket. Oborové sdružení německých dopravních společností VDV předpokládá, že v následujících týdnech a měsících se pro německou jízdenku rozhodne pět až šest milionů nových předplatitelů. Podle prognózy VDV navíc přejde ze stávajícího předplatného na levnější Deutschland-Ticket kolem jedenácti milionů stálých zákazníků.

Podle spolkového ministra dopravy Dr. Volkera Wissinga změní Deutschland-Ticket cestování: "Od 1. května bude využívání veřejné hromadné dopravy jednodušší než kdy předtím. Ukončili jsme složité a vyčerpávající hledání před automatem na jízdenky, žádné dotazy na tarify. Deutschland-Ticket je největší tarifní revolucí a skutečným krokem vpřed pro naši zemi. Ulehčujeme občanům, snižujeme překážky přístupu do veřejné dopravy šetrné ke klimatu a připravujeme cestu pro modernější, digitalizovanou a propojenou veřejnou mobilitu. Mnoho lidí díky tomu získá svobodu. Deutschland-Ticket otevírá nové možnosti, jak být mobilní – v každodenním životě, ve volném čase nebo na dovolené. Společně se spolkovými zeměmi a průmyslem jsme rychle vytvořili nabídku pro posílení veřejné dopravy." Volker Wissing také navrhl automobilkám, aby při prodeji vozidel zákazníkům poskytovali na určitou dobu Deutchland-Ticket, a tím lidi vyzali k cestování různými druhy dopravy.

Ministr životního prostředí, ochrany přírody a dopravy spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko a předseda Konference ministrů dopravy, Oliver Krischer nazývá Deutschland-Ticket největší reformou ve veřejné dopravě a důležitým milníkem na cestě k dopravnímu obratu. "Časy, kdy zákazníci k nákupu jízdenek potřebovali maturitu, jsou pryč. Loni v létě by to nikoho nenapadlo. Společným úsilím spolkové vlády, států, obcí, dopravních svazů a společností se nám podařilo tuto tarifní revoluci realizovat v rekordním čase. Ukazuje, co je možné když všichni táhnou za jeden provaz. Nová jízdenka uleví milionům dojíždějících a mnoho lidí motivuje k přestupu na autobusy a vlaky. Je ale také jisté, že práce na tomto reformním projektu neskončí zavedením německé jízdenky. Chceme další standardizaci jízdenek a také v blízké budoucnosti předložit v zájmu studentů návrh celostátního jednotného solidárního modelu.“

Zástupci dopravního průmyslu vidí v Deutschland-Ticket velkou příležitost pro získání nových zákazníků. V dlouhodobém horizontu zejména v cenově atraktivnější a pro zaměstnavatele výhodné variantě Job-Ticket, která s dotací zaměstnavatele stojí předplatitele paušálně za celou síť pouze 34,30 eur. Zaměstnanecká jízdenka již nyní patří mezi nejprodávanější předplatné, přes svého zaměstnavatele má paušál několik milionů cestujících. Očekává se, že v budoucnu bude na cestách s Job-Ticket dvakrát až třikrát tolik lidí. Zavedení jízdenky také posílí digitalizaci v odvětví, protož i menší dopravní společnosti a sdružení nyní poprvé zřizují elektronické digitální prodejní kanály.

D-Ticket platí ve všech MHD a na regionálních linkách v Německu, včetně 2. třídy v regionálních vlacích. Neplatí v dálkových vlacích (IC, EC, ICE), FlixTrain ani v dálkových autobusech.