© Martin Hurdálek
Informace, fotografie a odkaz na Náchodský zpravodaj - mimořádné vydání k otevření nového autobusového terminálu.
Informace, fotografie a odkaz na Náchodský zpravodaj - mimořádné vydání k otevření nového autobusového terminálu.
V pátek 4. 7. 2014 byl za účasti mnoha hostů a široké veřejnosti slavnostně otevřen nový autobusový terminál v Náchodě.
Mezi hosty nechyběl předseda Vlády ČR Bohuslav Sobotka, místopředseda vlády, poslanec a náchodský zastupitel Pavel Bělobrádek, hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc, senátoři a poslanci zvolení za Královéhradecký kraj, zástupci dodavatele - společnosti M - SILNICE a.s., projektant Aleš Krtička z Ateliéru Tsunami, představitelé okolních měst a obcí, zástupci náchodských firem a institucí, Policie ČR, představitelé města - zastupitelé, radní, místostarostové a starosta Jan Birke, který celé slavnostní setkání zahájil.
Výstavba nového autobusového nádraží v Náchodě je významným mezníkem v rozvoji hromadné dopravy ve městě. Společně s připravovanou rekonstrukcí vlakového nádraží, parkovými úpravami a opravou navazující kruhové křižovatky u Itálie vznikl v Náchodě komplexní dopravní terminál - nová vstupní brána do města, která cestujícím nabídne novou kvalitu služeb a komfort cestování. Moderní architektonické řešení zastřešení příjezdů i odjezdů autobusů umožní pasažérům krytý bezbarierový přechod od autobusů k vlakům, taxíkům a nástup na hlavní pěší trasy do centra města.
Celý projekt je výsledkem intenzivní spolupráce představitelů města, zástupců dopravců, Českých drah, architektů a projektantů. Příprava celého záměru byla poměrně náročná a bohužel se vlastní realizaci nepodařilo spojit s rekonstrukcí budovy Českých drah z důvodu převodu majetku na Správu železniční a dopravní cesty a tím nedořešeného majetkového vypořádání. Vlastní terminál má ze strany od města čtyři stání příjezdová a pro místní dopravu. Odjezdová stání jsou ve dvou řadách před nádražní budovou. Vlastní konstrukce je velmi unikátní a působivá. Zastřešení je provedeno ze dvou konstrukčně nezávislých částí. Přímo na historickou nádražní budovu navazuje jednoduchý a střídmý přístřešek odjezdových stání, kombinace železobetonové konstrukce s průhlednou částí, která se zdvíhá směrem do parku. Zastřešení příjezdových stání je ve tvaru písmene "S", opět železobetonová subtilní konstrukce s průhledným zastřešením. Součástí výstavby je i integrovaný informační systém jak pro autobusovou i železniční dopravu. Projektovou dokumentaci v letech 2012 a 2013 zpracoval atelier Tsunami Náchod. Výběrové řízení na realizaci stavby v loňském roce vyhrála stavební firma M-Silnice a.s. za cenu 35 mil. Kč. Město Náchod získalo dotaci cca 4 mil. Kč z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod a další dotaci na park z Ministerstva životního prostředí ČR. V průběhu výstavby se samozřejmě musely řešit mnohé problémy, hlavně v návaznosti na neprovádění rekonstrukce nádražní budovy. Nakonec však byly dodrženy všechny termíny i cena díla.
Informace a fotografie poskytlo město Náchod
Mezi hosty nechyběl předseda Vlády ČR Bohuslav Sobotka, místopředseda vlády, poslanec a náchodský zastupitel Pavel Bělobrádek, hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc, senátoři a poslanci zvolení za Královéhradecký kraj, zástupci dodavatele - společnosti M - SILNICE a.s., projektant Aleš Krtička z Ateliéru Tsunami, představitelé okolních měst a obcí, zástupci náchodských firem a institucí, Policie ČR, představitelé města - zastupitelé, radní, místostarostové a starosta Jan Birke, který celé slavnostní setkání zahájil.
Výstavba nového autobusového nádraží v Náchodě je významným mezníkem v rozvoji hromadné dopravy ve městě. Společně s připravovanou rekonstrukcí vlakového nádraží, parkovými úpravami a opravou navazující kruhové křižovatky u Itálie vznikl v Náchodě komplexní dopravní terminál - nová vstupní brána do města, která cestujícím nabídne novou kvalitu služeb a komfort cestování. Moderní architektonické řešení zastřešení příjezdů i odjezdů autobusů umožní pasažérům krytý bezbarierový přechod od autobusů k vlakům, taxíkům a nástup na hlavní pěší trasy do centra města.
Celý projekt je výsledkem intenzivní spolupráce představitelů města, zástupců dopravců, Českých drah, architektů a projektantů. Příprava celého záměru byla poměrně náročná a bohužel se vlastní realizaci nepodařilo spojit s rekonstrukcí budovy Českých drah z důvodu převodu majetku na Správu železniční a dopravní cesty a tím nedořešeného majetkového vypořádání. Vlastní terminál má ze strany od města čtyři stání příjezdová a pro místní dopravu. Odjezdová stání jsou ve dvou řadách před nádražní budovou. Vlastní konstrukce je velmi unikátní a působivá. Zastřešení je provedeno ze dvou konstrukčně nezávislých částí. Přímo na historickou nádražní budovu navazuje jednoduchý a střídmý přístřešek odjezdových stání, kombinace železobetonové konstrukce s průhlednou částí, která se zdvíhá směrem do parku. Zastřešení příjezdových stání je ve tvaru písmene "S", opět železobetonová subtilní konstrukce s průhledným zastřešením. Součástí výstavby je i integrovaný informační systém jak pro autobusovou i železniční dopravu. Projektovou dokumentaci v letech 2012 a 2013 zpracoval atelier Tsunami Náchod. Výběrové řízení na realizaci stavby v loňském roce vyhrála stavební firma M-Silnice a.s. za cenu 35 mil. Kč. Město Náchod získalo dotaci cca 4 mil. Kč z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod a další dotaci na park z Ministerstva životního prostředí ČR. V průběhu výstavby se samozřejmě musely řešit mnohé problémy, hlavně v návaznosti na neprovádění rekonstrukce nádražní budovy. Nakonec však byly dodrženy všechny termíny i cena díla.
Nový typ kombinovaných textových informačních odjezdových panelů dodala společnost HERMAN
Provoz nového terminálu byl zahájen 6. 7. 2014 v 0:00 hod.Informace a fotografie poskytlo město Náchod
Podrobnosti k autobusovému nádraží: Náchodský zpravodaj - mimořádné vydání k otevření nového autobusového terminálu "pdf"
BUSportál uvítá i fotografie teminálu v plném provozu - s cestujícími a autobusy.
© Martin Hurdálek
© Martin Hurdálek
© Martin Hurdálek
© Martin Hurdálek
© Martin Hurdálek
© Martin Hurdálek