Dopravce EMT slaví 75. výročí a při této příležitosti přidává do svého muzea další výstavní kousek: poslední dieselový autobus, který jezdil městem Madrid. Autobus byl po své poslední cestě odstaven ve čtvrtek 29. prosince a nadále bude cestujícím a návštěvníkům muzea k dispozici již pouze jako výstavní exponát.
Dopravce EMT slaví 75. výročí a při této příležitosti přidává do svého muzea další výstavní kousek: poslední dieselový autobus, který jezdil městem Madrid. Autobus byl po své poslední cestě odstaven ve čtvrtek 29. prosince a nadále bude cestujícím a návštěvníkům muzea k dispozici již pouze jako výstavní exponát.
Primátor Madridu José Luis Martínez-Almeida už v roce 2020 oznámil záměr, že začátkem roku 2023 nebude ve městě jezdit žádný městský autobus poháněný fosilním palivem. Cílem je snížení znečišťujících emisí a zlepšení kvality ovzduší, v souladu se Směrnicí o čistých vozidlech, která zahrnuje paliva jako elektřina, vodík nebo zemní plyn. Madrid je tak první velké evropské hlavní město – co se týče počtu obyvatel a počtu autobusů v provozu – se stoprocentně čistým vozovým parkem městských autobusů.
Během několika posledních měsíců nabyl tým vedení města, spolu s Městským dopravním podnikem v Madridu (EMT) 1 291 nových a čistých autobusů pro obnovu 60% vozového parku, podle kritérií stanovených Evropskou unií v souladu se Směrnicí o čistých vozidlech (EU 2019/11610 ). Posledních dvanáct dieselových autobusů EMT přestalo minulý týden jezdit definitivně.
Po stažení posledního dieselového autobusu nyní flotilu EMT tvoří 1 915 autobusů na CNG a 180 elektrických autobusů. Příští rok EMT začlení do flotily prvních 10 vodíkových autobusů a dalších 150 nových elektrobusů.
Podle záznamů dopravce jezdilo od roku 1974 ulicemi města až 5009 dieselových autobusů. Poslední dieselová generace byla integrována do madridské flotily v roce 2012.
Pořízení vozidel pro obnovu autobusové flotily je součástí strategie udržitelnosti životního prostředí Madrid 360 Magistrátu města Madrid a jednou z os Strategického plánu EMT do roku 2025, týkající se přizpůsobení požadavkům, stanoveným evropskou směrnicí a novým potřebám, uloženým hlavním městem.
Zdroj: busportal.sk