Nový elektrický autobus Volvo Buses pro BRT linky je ve zkušebním provozu ve velkých městech ve třech zemích Latinské Ameriky, v Mexiku, Brazílii a Kolumbii. Autobus je založen na nové globální platformě elektrických autobusů BZR. Oficiálně byl představen na jihoamerickém veletrhu LatBus v srpnu 2024.
Nový elektrický autobus Volvo Buses pro BRT linky je ve zkušebním provozu ve velkých městech ve třech zemích Latinské Ameriky, v Mexiku, Brazílii a Kolumbii. Autobus je založen na nové globální platformě elektrických autobusů BZR. Oficiálně byl představen na jihoamerickém veletrhu LatBus v srpnu 2024.
V březnu 2024 Volvo Buses uvedla na trh svou novou platformu pro elektromobilitu BZR. Nyní budou první elektrické dvoukloubové autobusy ověřeny prostřednictvím zkoušek v Latinské Americe. Autobusy budou provozovány v brazilské Curitibě, v Bogotá v Kolumbii a v Mexico City.
Volvo BZRT Electric nabízí stejnou kapacitu jako odpovající dieselové vozidlo, jezdí však s nulovými emisemi. Je speciálně vyvinutý pro Bus Rapid Transit, rychlé, vysokokapacitní autobusové systémy, které jezdí převážně ve vlatních pruzích a mají speciálně upravené zastávky pro rychlé nastupování a vystupování.
Model je k dispozici ve tří- nebo čtyřosé verzi. Autobus má centrálně uloženou hnací soustavu se dvěma motory a modulárním zásobníkem energie, může tak být vybaven různými moduly baterií. Jako třínápravový autobus jej lze pořídit v délce až 21,6 metru a jako čtyřnápravový a dvoukloubový až v délce 27,6 metru. Maximálně má kapacitu pro cestující až 250 cestujících.
Výkon motoru je celkem 400 kWh. Kloubový autobus má kapacitu baterie 540 kWh, dvoukloubový 540, 630 nebo 720 kWh. Nabíjení lze provádět buď pantografem nebo konektorem CCS2 s maximálním nabíjecím výkonem 450 kW.