V jihokorejském Incheonu nasadí do konce příštího roku 700 autobusů na palivé články
Zkušení jízda vodíkového autobusu se konala 23. února v rámci „Fóra zkapalněného vodíku Incheon 2023“. ©SK E&S

Vodík pro autobusy bude produkovat největší závod na výrobu zkapalněného vodíku na světě, který má být letos dokončen v petrochemické továrně v Incheonu. Jen v tomto městě má být do roku 2030 uvedeno do provozu 2 000 autobusů.

Vodík pro autobusy bude produkovat největší závod na výrobu zkapalněného vodíku na světě, který má být letos dokončen v petrochemické továrně v Incheonu. Jen v tomto městě má být do roku 2030 uvedeno do provozu 2 000 autobusů.

Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo půdy, infrastruktury a dopravy, Město Incheon (Inčchon), Hyundai Motor a energetická společnost SK E&S podepsaly dohodu o nahrazení autobusů v regionu Incheon na západě Jižní Koreji autobusy na vodíkový pohon do roku 2024.

V letošním roce se plánuje nasadit 200 autobusů a do příštího roku toto číslo zvýšit na 700. Město Incheon má být s 2 000 autobusy s palivovými články do roku 2030 "lídrem ve vodíkové veřejné dopravě".

Ministerstvo životního prostředí poskytne dotace na nákup vozidel, podobně jako Ministerstvo dopravy, do jehož kompetence spadá také úprava legislativy pro usnadnění nasazení autobusů s palivovými články. Vozidla dodá Hyundai Motor a SK E&S dodá kapalný vodík a zřídí infrastrukturu pro tankování vodíku. V Incheonu je v současné době šest vodíkových stanic. Cílem je letos postavit dalších osm.

Autobusy budou pravděpodobně typu Hyundai Elec City Fuel Cell. Městský autobus Hyundai H2 se již v Jižní Koreji používá od roku 2019. Model má na palubě systém palivových článků o výkonu 180 kW (obdoba kamionu Hyundai H2 Xcient), který se skládá ze dvou palivových článků o výkonu 90 kW vybavených vodíkem. difuzní vrstvou a elektrolytovou membránou. Samotný vodík je uložen v nádrži o objemu 845 litrů. Pohon má navíc 78,4 kWh baterii. Dojezd má být do 500 kilometrů.
 
SK Plug Hyverse – společný podnik SK E&S a americké společnosti Plug Power, výrobce palivových článků a předního poskytovatele vodíkových řešení pro globální ekonomiku, v současnosti staví "Giga" vodíkový závod v Incheonu. Vodík se má získávat jako vedlejší produkt procestu destilace nafty (krakování). Má být největším na světě. Ročně chce dodávat do všech částí země 30 000 tun zkapalněného vodíku. Závod SK Incheon Petrochemical by měl zahájit provoz do konce letošního roku.

Výše uvedené instituce, Gas Technology a mezinárodní letiště Incheon budou také do konce příštího roku investovat 10 milionů dolarů na výstavbu vodíkové stanice na terminálu 2. Letiště obsluhuje velké množství autobusů, kromě letištních také dálkových. Přechod se týká také nákladních a obslužných vozidel.

SK Plug Hyverse vybuduje v Jižní Koreji asi 40 vodíkových stanic. Pro rychlý přechod na autobusy s palivovými články plánuje také urychlit dodávky vodíku, inovace ve skladování a přepravě vodíku.

Jižní Korea v listopadu loňského roku oznámila nový vodíkový plán, který zahrnuje zvýšení počtu vozidel na 30 000 do roku 2030 a výrobu 7,1 % své elektřiny z vodíku do roku 2036.

hydrogen-central.com


V jihokorejském Incheonu nasadí do konce příštího roku 700 autobusů na palivé články
SK Plug Hyverse – společný podnik SK E&S a americké společnosti Plug Power, výrobcem palivových článků a předního poskytovatele vodíkových řešení pro globální ekonomiku, v současnosti staví "Giga" vodíkový závod v Incheonu. ©SK E&S
V jihokorejském Incheonu nasadí do konce příštího roku 700 autobusů na palivé články